/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
spørgeskema
Fra : CCjunior
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 19-04-04 16:20

Hej alle Kandu brugere..
Jeg sidder med en opgave hvor jeg har et spørgeskema og jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen af jer der ville svare..
Det handler om mælk

1 : Hvilken mælk køber du
2 : Hvorfor.. er det prisen eller kvaliteten. måske noget helt tredje
3 : Syntes du mælken er for dyr ?
4 : syntes du Arla er for dominerende.. ( ville det være bedre med f.eks 3 store mejerier som konkurerede )
5 : Tror du prisen og kvaliteten ville være bedre hvis ikke Arla var så dominerende..

det er såmænd alt... håber på at i vil hjælpe mig..

Junior

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-04 16:24

1: Letmælk
2: Prisen, Aldi er billigst lige nu.
3: Nej
4: Ja, mælken jeg køber er ikke fra Arla.
5: Ja

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-04-04 16:43

1. Sød mælk
2. kan bedst lide sødmælk
3. ja
4. Alt for meget
5. ja

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-04-04 16:57

1: sødmælk
2: smager bedst i kaffen!
3: Nja, Aldi er ok med prisen
4: Arla er klart for dominerende.
5: Prisen ville måske være anderledes, tror ikke kvaliteten vil ændre sig. Kan sgutte smage forskel alligevel

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 19-04-04 16:59

1: skummetmælk / minimælk
2: Prisen - kan bedst lide skummetmælk
3: Nej
4: Ja, helt klart
5: Prisen ville være anderledes.. Arla's mælk fejler absolut ingenting!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-04-04 17:02

1. Sødmælk fra Arla, for det meste købt i Fakta
2. Den har en højere fedt%, har flere kcal og mere protein end andre
3. Den er alt for dyr 5,5-7 kr. for en liter mælk? Det er jo ca. 46kr om dagen for mælk til mig og min kone
4. Ja. Der er jo næsten ikke andet i Danmark.
5. Helt sikkert. Jo flere selskaber, jo større konkurrence, og lavere priser.........

Mordex.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-04-04 17:26

1 : Letmælk eller letmælk
2 : Smager bedst
3 : Nej?
4 : Ja, helt klart
5 : Kvaliteten ens, prisen anderledes

frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-04-04 17:27

1. undskyld mente letmælk eller SØDmælk

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 18:52

1. letmælk
2 det er vel en "barndomsskade"
3 ved entlig ikke hvad det koster...køber bare!!(er det ikke en 7-8 kr)
4 3 lige store selvskaber vil afgjort give billigere priser til forbrugeren.( der ses bort fra div. kartelvirksomhed)
5 ovennævnte.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-04-04 18:53

1. Kærnemælk
2. God tørstslukker
3. Nej.
4. Ja
5. Nej

Kold"skål"

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 19-04-04 19:15

1 . minimælk / letmælk
2 . minimælk er til knægten og den lette er til madlavning og selvfølgelig hvis vi bliver tørstige
3 . nej
4 . ja & ja
5 . ja Prisen ville nok være anderledes jo flere selskaber der er

mvh Granslam

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-04-04 19:38

1. cacaomælk
2. smaken
3. jada
4. vet ikke,kender ikke firmaet
5. ingen peiling

Kommentar
Fra : Odyssan

Dato : 19-04-04 20:05

1. Minimælk
2. Har smagen af letmælk mindre fedt
3. Nej ikke så længe den holder sig under 6 kr literen
4. Ja de er dominerende (Men så gerne at der bare var plads til de små mejerier) Ikke nødvendigvis store konkurrenter.
5. Jeg tror vi vil kunne vælge en bedre kvalitet, men prisen ville stige med kvaliteten.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-04-04 20:44

1 : Øko skummetmælk, Øko sødmælk, Øko cacaomælk
2 : Udelukkende økologisk
3 : fair pris
4 : Konkurrance er sundt for alle produkter
5 : Absolut
Hvem modtager vores svar ?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-04-04 21:00

1. uht mælk (langtidholdbar)
2. Kun til madlavning, drikker ikke det fluidum
3. Aner ikke hvad det koster
4. Ja
5. Prisen ja, kvaliteten, nej

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-04-04 21:03

Tilføjelse til punkt 2.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-04-04 08:38

1 skummet
2 jeg bryder mig ikke om for fed mælk
3 Det tænker jeg ikke over, og reelt er der ingen konkurrence
4 Klart JA. God ost er blevet en mangelvare, efter at man har startet ostefabrikken i Fredericia.
5 Alt andet lige JA

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-04-04 11:09

Tulletine..
tænker du på hvem der får pointene ?? tja..det er jo lidt svært at gi jer alle pointene
men jeg tror bare jeg tar en tilfældig.. jeg er under alle omstændigheder meget taknemmelig for alle de svar som er kommet..

Junior

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-04-04 11:11

Jeg tror Tulletine, mener hvem der kommer til at se vores svar.. udover dig, som spørger.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-04-04 11:15

jeg går på teknisk skole og har valgt at lave en opgave om arla..
det kommer til at indgå i en graf... ikke andet..

Junior

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-04-04 11:16

Spændende!!
Lægger du resultatet et eller andet sted på nettet, så man kan se det?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-04-04 11:18

jeg kan prøve når vi engang er færdige.. om ikke andet så kan jeg ligge det her ind..men der går nok lidt tid endnu...

Junior

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-04-04 11:29

Lyder spændende Junior. Det er efterhånden lidt anstrengende med de der Arla-gutter. De har efterhånden udryddet begrebet Ost, ved udelukkende at producere "maskinost". Samtidig sørger de for at alle alternative ostemejerier holdes effektivt borte fra Coop og dansk supermarked. Rigtig rigtig grim opførsel. Lad os håbe at den efterhånden lange debat om monopoler rusker lidt op i tingene.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-04-04 11:55

vi har desværre kun 16 timer til rådighed i samfundsfag så det bliver ikke så omfattende..
men vi får selv et godt indblik i hvordan tingene fungere. Arla laver/har lavet mange svinestreger..

Junior..

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 24-04-04 22:27

Tak for svaret Teil.
Jeg vil nu nok nærmere sige tak for alle svarene..nu må vi se om jeg kan få brygget noget brugbart sammen på mine 16 timer...
tak til jer alle...

Junior