/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Opdatering af Edit Boks
Fra : lars09
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 19-04-04 16:03

Hej!

Jeg har et problem med at få min edit boks opdateret.

Jeg har lavet en dialog baseret MFC projekt som kommunikere over COM porten med en anden maskine, problemet er at når jeg får noget ind fra den anden maskine bliver edit boksen ikke opdateret med de nyeste data.

Hvor skal jeg evt. kalde min funktion som indeholder GetDlgItemText fra ???

Håber i forstår

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-04-04 19:28

Mener du SetDlgItemText() ? Jeg vil mene at du skal kalde den når du har modtaget data fra com-porten.

Har du prøvet at kalde UpdateData() ?

Men eller tror jeg at vi skal vide lidt mere om din APP, hvordan modtager du fra com-porten, har du en tråd eller bruger du en timer eller ...?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-04-04 19:54

Denne lille funktion tilføjer et 1-tal til edit-box'en hver gang den er blevet kaldt (når der trykkes på en knap):

void CNg26Dlg::OnButton1()
{
CString Msg;
GetDlgItemText(IDC_EDIT1, Msg);
Msg += "1";
SetDlgItemText(IDC_EDIT1, Msg);
}

CNg26Dlg er navnet på dialogbox class'en, IDC_EDIT1 er ID'en på edit kontrollen.

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 20-04-04 17:14

Jeg har en tråd! denne tråd kalder nogle funktioner i en klasse som tjekker om dataen er valid, hvis den er det! skal jeg have skrevet den indkomne data i edit boksen.
Dvs. at den data som skal smides i edit boksen, stammer fra en klasse som tjekker tråden.
Jeg kan ikke bare oprette en pointer til min Dialogboks, da jeg benytter nogle funktioner fra klassen i dialogboksen og dem vil jeg gerne beholde!

Man skal heller ikke trykke på nogen knapper idet at det skal ske dynamisk

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 20-04-04 17:15

Nej jeg har ikke prøvet UpdateData(), hvad gør denne funktion ???
Jeg kan se at den tager en BOOL som parameter!

Jeg benytter Visual C++ som udviklingsmiljø

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-04-04 20:44

Det med knappen var blot et eksempel.

Du skriver: "at den data som skal smides i edit boksen, stammer fra en klasse som tjekker tråden", hvordan tjekker den tråden? Hvordan "smider" du data i edit-boxen? SetDlgItemText kunne bruges til den sidste del.

Hvorfor kan du ikke oprette en pointer til dialogboxen?

Jeg vil overveje at lave et lille eksempel senere.

Jeg tror at du skal glemme UpdateData for nu.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-04 00:42

Du kan se et eksempel her:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng26.zip

Jeg sender en message fra tråden til dialogboxen med den streng der skal vises i edit-boxen.
I message handleren bruger je SetDlgItemText til at få vist strengen.

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 21-04-04 08:39

Tak for svaret BertelBrander.Nu kan jeg se hvad det var jeg gjorde forkert! !! Så kan jeg komme videre