/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afgift på bil i Sverige
Fra : Rao
Vist : 1954 gange
20 point
Dato : 19-04-04 15:05

Er der nogen der ved hvor meget afgift der kommer på en bil hvis man bor i sverige men køber bilen i Tyskland, hvor kan man få vide om sådan noget i sverige? Endvidere er det en ide at købe bilen i Tyskland eller skal man bare købe bilen i Sverige.

Hovedsageligt er jeg interesseret i en Mercedes E-model, årgang 96-00

På forhånd TAK!

Hilsen Rao

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 15:10

> Rao
En brugt bil vurderes, og man fastsætter en "grænseværdi". Herefter tillægges afgiften, som jeg ikke kender.
Men i Danmark er det 180% af første "trin" og
"kun" 105% af resten.
/PG

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 19-04-04 15:13

Hejsa

Du skal henvende dig hos det Svenske toldvæsen for at få korrekte oplysninger, men min erfaring er iøvrigt at det er ligeså billigt at købe biler i Sverige som i Tyskland, så hvorfor have det besvær?

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-04-04 15:36

http://www2.bilprovningen.se/
her kan du læse lidt. finder et andet link også

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-04-04 15:43
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-04-04 15:44

Du klikker på Privatimport/-export til venstre.
Derefter på - köp av bil utomlands -

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-04-04 19:02

25% moms + ca. 3-4000 til syn, omreg. mv.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 19-04-04 19:20

Det må være bedre at købe bilen i Danmark end i Tyskland, hvis man bor i Sverige !
Da det drejer sig om prisen på bilen inden afgifterne er tillagt og vi i Danmark har fået rimelige billige priser på grund af vores høje afgift (jeg ved godt dette er (og har ændret sig) ved at ændre sig.

PS! Husk at du ikke må køre i denne i Danmark, hvis du er dansk statsborger

MVH Michael

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-04-04 19:28

Når det er en brugt bil vi snakker om, kan det ikke betale sig at købe den i DK, da det ikke er sikekrt at man kan få den fulde afgift (svarende til prisen) tilbage, da det jo er en brugt bil...

Derfor Holland eller Tyskland!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 19:43

hvis du bor i Sverige og køber en Benz i feks tyskland er afgiften = 0kr
i Sverige er der 0 kr i afgift!!

fed regel som vi burde lære af.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 20-04-04 13:25

Webgun.. Er den virkelig 0 kr? Jeg har hørt at man skal betale afgift men ved bare ikke hvor meget det drejer sig om. Der er bare delte meninger om alt.

Er der nogen her der har købt bilen i Tyskland for at bringe den til Sverige? Den pågældende person må jo vide det.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 20-04-04 16:34

Jeg har ikke selv prøvet det, men kæreten, der er svensker siger:

Citat
25% moms + ca. 3-4000 til syn, omreg. mv.

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 20 point
Dato : 21-04-04 19:14

Rao.
vi repeterer.
afgift på personbiler i sverige er 0 kr.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 22-04-04 07:45

Hej igen

Der er ingen-absolut ingen registreringsafgift på biler i Sverige. Ved import skal der heller ikke betales moms hvis du imporeter fra et EU land til eget brug.

Udgifter til syn og reg. er de samme uanset hvor du køber bilen.

Henning

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 23-04-04 09:36

Webgun

Jeg takker for at du/i har skåret det ud i pap for mig, og tro mig, jeg har forstået det nu.

TAK

Godkendelse af svar
Fra : Rao

Dato : 28-04-04 15:31

Tak for svaret webgun.