/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dato udløb Video
Fra : dhmoelsted
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 19-04-04 12:27

Vi har en ok video Mitsubishi, desværre holdt den indkodede dato pågrund af alder at virke med udgangen af 2003, kan man gøre et eller andet her eller bare købe en ny til 800,00 kr.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 12:29

Det lyder umiddelbart besynderligt at datoen skulle holde op med at virke.

Er det sådan at der slet ikke kan inkodes en dato i maskinen, eller vil den kun acceptere data fra før 31.12.2003??

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-04 12:39

Det lyder godt nok mærkeligt at det lige er ved udgangen af 2003 datoen skulle stoppe, man kunne bedre forstå hvis det havde været 1999.
Men det lyder som om det er chip i maskinen der bestemmer datoen, og hvis da, er der ikke noget at gøre.

Men hvis videoen ellers ikke fejler noget, ville jeg da sætte mig ned og lave en tabel hvis datoen er xx.xx.2004 så skal du blot sætte videoen til at starte yy.yy.2003.

ellebye

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-04 13:00

Eller smartere find den det årstal hvor ugedag og dato passer. Årstallet er ligegyldigt. Kan godt huske bøvlet fra min gamle Mitsubishi. Underligt at de ikke koder længere frem.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-04-04 15:47

Tak for svaret ellebye.
det er i manualen der står at dato automatikken holder, jeg har nok bare ikke " hovede" tilat regne al den dato ud

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-04-04 15:50

det må være en chip i maskinen, det havde været noget lettere med et 14 dages værk uden årstal

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 19-04-04 16:21

da videoudlejningen startede i DK havde man udlejningsmaskiner der ved udlejningen blev kodet med en dato så maskinen ikke virkede mere, mest for at være sikker på at udlejeren fik maskinen tilbage, er det ikke en sådanne maskine ??

per

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-04-04 19:08

Jeg har fået et fif af min søn, jeg stiller datoen på 19 april 1999 så skulle det passe med dagene her i2004 tak for svarene

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-04-04 20:32

Man desværre kun til 28 mar 2005, men så er jeg da overbevist der findes et nyt år der passer.

mvh
ellebye