/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
WriteFile ??
Fra : cidlik
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 20-05-02 14:31

Halløj!

Når jeg forsøger at sende en fil til serielporten vha. kommandoen WriteFile i Windows, er det ikke muligt at sende en fil større end ca. 1kB. Det er uanset, hvilken hastighed jeg sender med. Jeg har forsøgt med forskellige indstilinger for time-out parametrene (COMMTIMEOUT), men det virker alligevel ikke. Jeg får ingen fejlmeddelelser efter afsending, så tilsyneladende er det gået godt. Modtageren er en hjemmebygget mikrodatamat, der sagtens kan modtage dataene, når de sendes via. eksempelvis hyperterminalen i Windows. Nogen der ved, hvad problemet er?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-02 19:16

On Mon, 20 May 2002 12:31:07 GMT, "cidlik" <cidlik.news@kandu.dk>
wrote:

>Halløj!
>
>Når jeg forsøger at sende en fil til serielporten vha. kommandoen
>WriteFile i Windows, er det ikke muligt at sende en fil større end ca.
>1kB. Det er uanset, hvilken hastighed jeg sender med. Jeg har forsøgt
>med forskellige indstilinger for time-out parametrene (COMMTIMEOUT), men
>det virker alligevel ikke. Jeg får ingen fejlmeddelelser efter
>afsending, så tilsyneladende er det gået godt. Modtageren er en
>hjemmebygget mikrodatamat, der sagtens kan modtage dataene, når de
>sendes via. eksempelvis hyperterminalen i Windows. Nogen der ved, hvad
>problemet er?
Prøv at kontrollerer TX bufferens størrelse i COM driveren (Jeg tror
API'en hedder noget med SetupComm(..), men prøv at søg i MSDN), det
kunne være den ikke er stor nok til at modtage hele din "dataklump" på
een gang. Split den op i mindre bidder og send dem, når der er "plads"
i TX bufferen....

/Thomas

Godkendelse af svar
Fra : cidlik

Dato : 21-05-02 14:06

Tak for svaret Thomas Lykkeberg.