/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt gulv i altanen.
Fra : jorgena
Vist : 2027 gange
40 point
Dato : 18-04-04 20:52

Vi har fået lukket vores altan, så nu kan det bliver et pænt rum. I den forbindelse kunne vi godt tænke os et andet gulv.
Problemet er hvad det skal være!
Det skal være noget, der kan klare de ret store temperatursvingninger der kan være der hen over året. Jeg vil gætte på at temperaturen kan svinge mellem 0 og 40°C.
Det skal være noget, der ikke leder kulden fra betonen, da der er fri luft under altanen. Der er plads til at hæve gulve ca. 10 cm op til stuegulv niveau.
Det er ikke et gulv der vil blive gået meget på. Der er ingen opvarmning i rummet.

Nogen gode idéer?

På forhånd tak
Jorgena

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 20:57

I lægger nogle alm. lægter med træfliser ovenpå.
Evt. noget tæppeværk på træfliserne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 20:58

Hvis altanen er helt plan behøver i ikke lægterne.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-04 21:01

Et trægulv på strøer evt. med en hård rockwool op under så der stadig er frit et par centimeter mellem isoleringen og betongulvet.
Du må ikke bruge flamenco, da det udvikler farlige gasser ved evt, brand.
Emesen.

Kommentar
Fra : karinrb

Dato : 18-04-04 21:03

Hej,
hårdtræsfliser fra f.eks. Harald Nyborg. De er pæne og billige
Karinrb

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 22:51

Der findes nogle "hjørne-samlinger", som hæver eksempelvis træfliserne ca. 1 cm over niveau. Dette muliggør regnvandet / ventilation stadig kan fungere.
"Hjørne-samlinger" er dér hvor 4 fliser mødes.
/PG

Kommentar
Fra : elise

Dato : 19-04-04 06:31

Vi fik for 13 år siden bygget udestue på vores overdækkede terrasse. Terrassen er bygget ovenpå garagen,så der er også beton osv under gulvet.Vi købte nogle isoleringsplader, som blev lagt på og så noget tæppe ovenpå. Det er gået fint og vi har været meget glade for det og der er ikke koldt på gulvet. Tæppet trænger til at blive udskiftet nu, men det er der vel ikke noget at sige til med sol og høje temperaturer det halve af året.
Vh Elise

Godkendelse af svar
Fra : jorgena

Dato : 02-05-04 21:09

Tak for svaret emesen.