/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp min kat
Fra : gril
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 18-04-04 14:29

Hejsa hvor langt tid kan der gå mellem katten føder jeg har læst der kan komme en pause efter katten har født 2 men nu er det 12 timer siden den fødet sidst jeg er ret sikke på at der skal komme 1 eller 2 til da hun er meget tyk ?

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-04 14:32

De killinger vi har fået, er kommet lige efter hinanden. Du må vist hellere ringe til dyrlægen i en fart og høre ham. Det kan jo være, der er en killing, der sidder fast. Den arme kat må da have rigtig ondt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-04-04 15:02

Hvis du har kalk i huset så giv den noget, det sætter gang i veerne, men mærk lige først om der sidder en killing på tværs. Eller skal du straks have fat i dyrlægen.

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 18-04-04 15:06

Få fat i dyrlægen med det samme uanset hvad. Prøv ikke på selv at stille nogen diagnose eller eksperimentere med behandlinger, det er dyrlægens opgave. Du kan risikere at katten kommer til at lide unødvendigt, og det er ikke nogen hjælp.
Du kan altid ringe til dyrlægevagten og spørge dem til råds - det koster ikke noget.

Held og lykke med både de små og den store!

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 18-04-04 16:00

Hej Gril

Enig med Zippen her... ring til dyrlægen... forsøg ikke selv!

Vil bare lige nævne, at vores kat var MEGET tyk da hun sidst fik killinger, først 1 og så gik der ca. 20 minutter, så kom der een mere. Jeg sad oppe i 5 timer og ventede og ventede, men der kom ikke flere selvom hun var MEGA tyk. vores anden kat fik killinger sidste år og var egentlig ikke særlig stor, i hvert tilfælde ikke i sammenligning med den anden... der kom 6 stk. Derfor tror jeg ikke, du kan være sikker på, at der kommer flere end 2, selvom den er meget tyk.

Men den eneste løsning er altså, at tage kontakt til dyrlægen hvis du er nervøs... det ville være synd for killingerne at miste missemor, og synd for missemor, hvis hun har ondt...

Mira

Kommentar
Fra : gril

Dato : 18-04-04 16:23

hun ligger lige nu og sover med sinde to små klinger det ser ikke ud til at hun har ondt sår hun har nok kun haft to tak for jegers svar det er nu en god sind kandu.dk gode og hurtig svar mange tak alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 18-04-04 16:24

for svaret Jernladyen. og jeg alle andre

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-04-04 16:38

Håber du har fået styr på det. Hvis det er første gang katten føder, har du jo ikke rigtig noget at gå efter.
Hilsen Jette