/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internetadgang for flere brugere.
Fra : mej4
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 18-04-04 09:22

Vi er 4 personer med hver vores brugerkonto (XP-Home Edition). Kun den ene bruger har adgang til nettet ved at aktivere interneteksplorer på skrivebordet.
Hvordan kan man indstille computeren, således de 3 øvrige har adgang fra skrivebordet til internettet?

Accepteret svar
Fra : Monzzz

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-04 10:30

Det nemmeste er at installere Mozilla og bruge det til internet og Email konti. Det køre også fint under Windows... Der er mulighed for at skifte bruger hele tiden, så det er ens personlige internet opsætning der benyttes, også på dansk samt mange mange flere sprog.... Du kan læser og hente Mozilla her: http://www.mozilla.org/

Venlig hilsen
Mon....

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 13:16

Jeg bruger en Router, som har plads til 8 PC'ere. Pris ca. 250/300 Kr.
/PG

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 18-04-04 15:14

Har de 3 andre brugere på computeren adgang til intenettet andre steder fra, end fra skrivebordet?
Mvh KoL

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-04-04 17:29

Tak for svaret til Mon.
Jeg har prøvet at indstallere Mozella - og det virker faktisk !! Ret godt. Det undrer mig bare, at jeg skal have en anden browser og ikke kan gøre dette gennem Internet Eksplorer?

Svar til Kool. De 3 andre brugere har ikke adgang til internettet andre steder fra end fra skrivebordet.

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 18-04-04 17:34

Tak for svaret Mon.
Jeg har prøvet at indstallere Mozilla og det virker!!! Tak for det.
Dog undrer det mig at jeg ikke kan gøre dette over Internet Eksplorer.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 18-04-04 17:35

oki :)

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-04 19:26

Selv tak... med Mozilla kan du jo også hente nye tema, hvis du ikke vil se på det udsen der er. http://da.openoffice.org/ kan også sagtens måle sig med det "Bill" har lavet, hvis I mangler en kontor pakke for bedre stavekontrol.....osv.. :)

Man kommer hurtigt, til at elske Linux verdenen... pøj pøj...