/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
misdannet killing
Fra : Annehvid
Vist : 1456 gange
200 point
Dato : 18-04-04 01:43

min hunkat fødte tre søde killinger inat*S* Men den ene af killinger har 2 defekte forben de kan ikke rettes ud ?? den kan godt kravle og den ser frisk nok ud. Kan den overleve eller skal den aflives?
er der nogen der har prøvet det samme *S* pht Anne

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-04-04 02:05

Det burde du få en dyrklæge til at vurdere, selvom de nogen gange kan være dumme med afgørelserne...........

Mordex.

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 18-04-04 07:25

Jeg har oplevet gennem tiden at mine hunkatte selv "støder" killingen fra sig hvis den er for skrøbelig sådan ville hun måske have gjort hvis det var ude i den fri verden. Jeg ville absolut lade dyrlægen se på killingen, er den mindre end de to andre i vægt ?? Kan den selv finde frem til dievorterne eller hjælper du den? Jeg håber det bedste for dig og dine misser...

Cathrine

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-04-04 09:53

Hej AnneHvid.
Hvis killingen ikke vil blive i stand til at løbe rundt og lege med sine søskende, vil den nok blive "boksebolden", mens de vokser op.
VED du, at benene ikke kan rettes ud, eller tror du det?? Har dyrlægen set på den?? Hvis den ikke kan blive nogenlunde normal, ville jeg nok få den aflivet,
med mindre den kan blive alene-indekat og sagtens kan gå rundt på sine defekte ben. Det er barske vilkår, men den vil altid være den der får tævene, hvis den kommer sammen med andre katte ude i naturen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 18-04-04 10:22

jeg kender en som blev født med et skævt ben, men hun var lille (baby) prøvede hendes mor at rette dem ud, og man kan næsten ikke se at hendes ben har været skævt, men hun var altså et menneske.
men det skal gøres forsiktigt!
hilsen mig!

min ene kat havde en skæv hale, men den rettede sig selv ud.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 18-04-04 11:35

Årsagen kan jo være at der ikke er brusk og marv nok i killingens ben, jeg vil råde dig til at lade dyrlægen se på den, han kan i hvert fald vide hvad der bør gøres. Lyt til ham han er den mest kompetente.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-04-04 11:44

Hvis killingerne ellers ikke fejler noget, vil de aldrig have følt andet end de skavanker de som sagt er født med.

Om de bør aflives er kun et spørgsmål DU kan svare på, det kommer eksempelvis an på, om det er ude- eller indekatte. De vil nok ikke have den samme måde til at forsvare sig på i naturen, og vil derfor desværre blive nogle lette ofre for andre dyr, men i den sidste ende må du selv træffe beslutningen.

ellebye

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 18-04-04 13:24

Hej!
Det kan godt være et barskt svar, men jeg tror at du må gå den tunge vej til dyrlægen. Jeg avler selv katte og er stødt på de kedelige tilfælde.Du siger at det er forpoterne og dem skal den jo bruge til at forsvare sin dievorte med, og det vil du nok allerede have observeret, at den har svært ved. Men jo længere tid der går des sværere bliver det og det skal jo også helst være tip top sunde katte, som vi lægger navn til. Jeg føler med dig. Pøj med dem......
Mvh. Liseaa

Accepteret svar
Fra : liseaa

Modtaget 200 point
Dato : 18-04-04 13:24

Hej!
Det kan godt være et barskt svar, men jeg tror at du må gå den tunge vej til dyrlægen. Jeg avler selv katte og er stødt på de kedelige tilfælde.Du siger at det er forpoterne og dem skal den jo bruge til at forsvare sin dievorte med, og det vil du nok allerede have observeret, at den har svært ved. Men jo længere tid der går des sværere bliver det og det skal jo også helst være tip top sunde katte, som vi lægger navn til. Jeg føler med dig. Pøj med dem......
Mvh. Liseaa

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 16:43

Tak for svaret liseaa. ... ja den kan ikke die selv ... og nu har hun ædt en af dem ..... så der er nok ikke noget at stille op tak for svaret hilsen Anne P.S tak til jer andre også

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-04-04 16:55

Held og lykke med kattene

Kommentar
Fra : tiki2004

Dato : 13-05-04 08:22

Jeg har lige købt en 12 ugers killing som har skæve forben han fungerer fint og dyrlægen siger at han ingen problemer har med det..killingen kender jo heller ikke til andet....han leger og er fræk som en hver anden killing....men hans forben er bare deforme og udaddrejet...men intet hindre ham overhovdet...
Så hvorfor skulle man aflive den stakkels killing...