/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Please help me
Fra : minila
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 17-04-04 23:26

Hjælp

Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7 (gennem hele soloen) C#m7--h (et par gange i overgangen)

Vers: Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--E (sus4)
Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7

Omkved: F#m--h--E (sus4)
F#m--h--C#m7

Kan nogen omskrive disse akkorder til noget lidt nemmere for en begynder?

Minila

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-04-04 00:25

Vil du beholde tonearten kan Amaj7 i nogle sammenhænge godt erstattes af en C#m - de fleste (alle) 7'ere kan du slette (sus4 ligeså) og de "små h'er" er bastoder - væk med dem.
Nu er den straks enklere (og mere kedelig).

Vil du også ændre tonearten for at få den lettere at spille kan den f.eks komme til at se sådan ud - i meget skrabet udgave:

Cmaj7 (eller Em) - Hm - Am -Em

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-04-04 00:26

hovsa - jeg blev ikke færdig resten følger

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-04 00:31

Altså:
Cmaj7 (eller Em) - Hm - Am - Em overgangen Em
Vers:

Cmaj7 (eller Em) - Hm - Am - G
Cmaj7 (eller Em) - Hm - Am - Em
Omkvæd:
Am - G
Am - Em

Dette er lige lavet uden et instrument indenfor rækkevidde og er ret teoretisk. Jeg ved ikke hvordan det kommer til at lyde, men det burde kunne virke, selv om jeg ikke ved hvilket nummer det er.
Sevfølgelig er der en grund til at den originalt er skrevet som den er - og det er selvfølgelig fordi komponisten har ønsket den skulle lyde sådan, men hva' al begyndelse er jo svær, så bare klø på.
God fornøjelse - håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : minila

Dato : 18-04-04 08:59

Tak for hjælpen - Sangen hedder: Please don't leave me

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 22-04-04 15:15

Tak for svaret myg.