/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Tvangsauktionener
Fra : ivanovic1
Vist : 3707 gange
50 point
Dato : 17-04-04 23:07

Hej Alle,

Er der nogle der kender nogle hjemmesider hvor man kan se hvad eventuelt ejerlejligheder, huse osv. er blevet vurderet og solgt til på tvangsauktioner, så man nogenlunde kan få en fornemmelse af hvor meget husene, ejerlejligheder osv. bliver solgt for.

M´vh Ivanovic1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 23:32

Her kan du læse om tvangsauktioner - salgsprisen efter en tvangsauktion ved kun de involverede.
http://www.nettidende.dk/statstidende/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 23:34

Normalt bliver der budt op til sidste pant - medmindre det er meget små panthavere.

Minimumbud er normalt offentlige lån

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 17-04-04 23:38

Her kan du se tvangsauktioner i dit område
http://www.tvangsauktioner.dk/

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 23:43
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 23:47
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 23:56

kan ikke få det til at virke.

Men søg "boligpriser" på Google og klik ind på BRF.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-04 00:22

refi

du aner da åbenbart ikke en sk-- om tvangsauktioner! hvad mener du med! at normalt bydes der op til sidste pant ?? hvad mener du med offentlige lån, det offentlige giver ikke lån i den private boligmasse.

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 00:30

Så kalder vi det realkredit - hvis det bedre forståes

Med sidste pant mener jeg at der ofte er et sælgerpantebrev bagest som ikke bliver budt.

Forståes det så.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-04 00:31

ivanovic1

Du kan altid rekvirere en salgsopstilling på de ejendomme der er på tva og du kan også møde op for at se hvordan det foregår, du kan yderligere dagen efter en tva ringe til dommerkontoret og få oplyst den højeste budsum ejendommen har opnået, og om den er solgt eller om der er begæret andenauktion over ejendommen, en andenauktion kan begæres af panthaver eller ejeren af ejendommen mod at stille sikkerhed for omkostningerne ved en ny auktion, dette gøres for at om muligt opnå en højere pris, du kan opleve at ejendomme sælges foe 1 Krone, ja een Krone hvis der ingen intressenter er og de første prioriteter ikke vil byde op.

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 00:35

De har da fuldstændig ret "bibsamie"

Men min forståelse af spørgsmålet var ikke at spørgeren ville have at vide hvordan det foregik, men derimod om man kunne sammenligne priserne mellem budsum og salgsværdi.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-04 00:36

refi

realkredit og det offentlige er to vidt forskellige instanser, et sælgerpantebrev ligge som regel altid lige efter kreditforeningspantebrevene, og så kommer eventuelle udlæg som ligger sidst, eller private pantebreve. og før en tva pantebrevsudlæggene, krav fra det offentlige samt huslejesager får automatisk første prioritet, med det offentlige menes ejendomsskat.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-04 00:38

refi

jeg prøver jo bare at fortælle hvordan man kan få oplyst en salgspris på en tva samt lidt vejledende oplysninger desangående, det er der vel ikke noget forkert i hva.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-04 00:39

godnat

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 00:44

Nej - og der var heller ikke noget forkert i det jeg skrev - du forstod det bare ikke.

Alt det du fortæller vedrørende tvangsaukyioner ved jeg da udmærket og om vi kalder tingene det ene eller andet er da ligegyldigt. Det er sidste (eller bageste om du vil ) pant der bliver sorteper eller køber ejendommen.
Langt de fleste af af de andre skal nok byde ind i deres eget pant med mindre de er meget små panthavere.
Jeg havde KUN skitseret det grove så kunne spørgeren jo selv stille tillægsspørgsmål hvis noget var uforståeligt.
Der er så mange småting involveret i en tvangsauktion at der kunne skrives sider.

Men det var vist ikke meningen.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 18-04-04 07:16

Hej
Jeg synes refi forplumrer begreberne lidt. Der kan sagtens være 10 - 15 eller flere hæftelser tinglyst på en ejendom. forstået som realkreditlån, private pantebreve og dernæst en stribe udlæg. Der bydes op til ejendommens værdi set med købers øjne, uanset om dette dækker en eller mange hæftelser og uanset om disse hver for sig er store eller små. De hæftelser som ligger uden for budsummen bliver strøget af tingbogen men ejeren hæfter stadig for dem f.eks. hvis han senere kommer til penge. Budsummen vil ofte være lidt lavere end en normal handelspris, dels fordi det er en slags engros handel med henblik på videresalg, dels fordi der ofte er en masse rod, dårlig vedligeholdelse og at ejeren skal bo der i en kort overgangsperiode.
Hvis man læser tvangsauktions annoncer kan man ind imellem se nogle ejendommelige forhold. For nylig var en landbrugsejendom på tva. Den var vurderet til ca 2 mio og der var hæftelser for 1,7 mio. Den største hæftelse var et 10% kreditforeningslån på 1.1 mio som var oprettet i 1991. Det er fuldstændig ufatteligt at et lån af den karakter har fået lov at løbe så længe uden at blive konverteret. Ovenikøbet var en af hæftelserne betaling til et revisionsfirma for regnskabsføring. Så hvorfor de ikke har formået eller forsøgt at få en konvertering gennemført kan man jo kun gisne om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:01

"penelope"
Du har fuldstændig ret.

Min pointe var blot at jeg ikke tror spørgeren ville have en større udredning om hvordan tvangsauktioner foregår, men blot vide om der var en sammenhæng mellem budsum og den egentlige værdi.

Men spørgeren kommer vel selv på banen.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-05-04 19:19

HEj Alle,

Så er spørgeren på banen.

Havde helt glemt at jeg havde stillet spørgsmålet.

Grunden til at jeg ønkser at kunne sammenligne priser på tvandsauktion med almindeligt solgte lejligheder, er for at finde ud af om det kan betale sig at købe på tvangsauktion, dvs. om der er penge og spare.

Tak for de gode svar.

Mvh. Ivanovic1

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-05-04 01:03

Tak for svaret refi.