/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
IT projekt - hjælp!!
Fra : Rune454
Vist : 574 gange
150 point
Dato : 17-04-04 20:33

Ja nu har jeg jo et IT projekt kørende på 3. år på HHX, hvor vi skal lave en hjemmeside og database om en virksomhed.

Hjemmesiden har vi fint check på, problemet er mere databasen, for hvad skal man helt konkret skrive i sin rapport? Er det bare om de overvejelser man har gjort sig omkring færdiggørelsen af den, og hvordan den er bygget op osv.? Så hvis nogle har nogle tips og gode råd til hvad man skal gøre og ikke gøre ville det være kanon!

I må også gerne komme om gode råd til hjemmesiden, men det er primært databasen, som skaber problemer.

Håber i vil hjælpe, den skal afleveres Onsdag.

Rune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 20:51

En database i en virksomhed bør indeholde:
Personale
Kunder
Firmaets produkter
Regnskabsdel

Rapporten:
Ledelsesstruktur
Personale vurdering
Firmatilstand
Forventet fremgang
Prognose

Jeg håber ikke det er selve databasen i mangler,
for det er lidt sent at bygge den op, og normalisere den.

Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 20:57

Som emesen er det det logiske design (relationer/normalisering) i har problemer, det konstekstuelle (værdien af data) eller GUI'en (præsentationen) ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 20:58

problemer MED ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 17-04-04 21:54

Databasen har vi skam lavet, relationerne og sådan er på plads.. men nu skal vi jo til at skrive om hvordan vi har lavet den og sådan, det var mere det jeg tænkte på. Altså, hvad er væsentligt, hvad skal med osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 22:02

I må fremlægge jeres strategi : analysefase, designfase, prototyping, iteration, implementation og medie.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 17-04-04 22:14

Analyse : Værktøjer eksempelvis; organisations opbygning (flad/hierakisk), behovsanalyse (informationsanalyse), Struktureret analyse eller socioteknisk analyse?

Premisdesign : Valg af værktøj på baggrund af analysen : Sizeing, Time factor, Cost/Benefit, Kapacitat, Manpower, vidensniveau, tid og økonomi.

Design : ...dette kender I alt til, da I allerede har designet basen

Prototyping/iteration : Hvordan reagerer brugere på jeres layout og er der muligheder for forbedringer?

Implementation : Kodedokumentation.

Medie : Apparatur og standarder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 17-04-04 22:44

Oki.. fattede jeg desværre ikke så meget af :) Vi har følgende tabeller:
Kunde - oplysninger om kunden
ordre - oplysninger om ordren ( f.eks. leveringsdatoen )
Vareoplysninger - hvilken vare er det
Postnumre - omhandler kun postnumre og by som vi har relateret til alle de tabeller, hvori der er en adresse
Ordrelinietabel

Sorry hvis jeg er lidt tungnem og sådan..

Godkendelse af svar
Fra : Rune454

Dato : 19-04-05 00:29

Tak for svaret molokyle.