/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzintilførsel
Fra : jabco9240
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 17-04-04 16:25

Min Polo har tidligere lidt af for lidt benzintilførsel (det konstaterede mekanikeren og skruede op, så jeg ikke hoppede afsted i bilen længere). Nå, men nu er den altså gal igen.

Og så var det jeg tænkte - skrue op for benzintilførslen - det må jeg sgu da selv kunne finde ud af!

Hvem kan hjælpe mig? Kræver det særligt værktøj? Jeg ved hvordan jeg åbner motorhjelmen, jeg ved hvordan motoren ser ud - men det er stort set også hvad jeg ved...

Så ved I hvilket niveau, vi er på.... - Og ja, jeg er en Quinde....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-04 16:32

Hej Quinde
Ja jeg ville nok lige prøve at skifte benzin filter, og måske ditto luftfilter.
Hvis din viden ikke strækker til mere end det ovenfor beskrevne... ja så allier dig hellere med en som ved lidt mere
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 17-04-04 16:38

Hej igen!

Og hvordan skifter man "liiiige" benzin- og luftfilter?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-04 17:16

Det beder man "ham som ved lidt mere" om.

Du skal ikke pille ved noget af det hvis du er i tvivl om hvad du har med at gøre.
Ikke fordi det er så svært, men alligevel.
Find en sød nabo eller ven der bare har lidt forstand på tingene og byd ham på en lille dinner bagefter.
Så er det klaret.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 17-04-04 17:18

okay okay - tak for jeres respons. Jeg tror bare jeg vil spørge mekanikeren - det er vist det letteste.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 17-04-04 17:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 17:25

Selv tak

Ja - mekanikeren

Det er selvfølgelig også en mulighed

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 17:25

Min bil hoppede også afsted, men ikke mere. Jeg har lige skiftet brændstoffilter og luftfilter på min audi 80, jeg har erhvervet mig en rep bog til bilen, hvor kan se hvordan det gøres. Det er ganske enkelt og meget billigt selv at lave. Brændstof filter 189,-. Nu ved jeg ikke hvordan en polo ser ud nedenunder, så det vil jeg ikke begynde på.

Du kan evt. låne en rep. bog på bib. det gjorde jeg til at starte med www.bibliotek.dk

Jeg er lærer til daglig og har ellers ingen forstand på biler, så det er altså muligt.

Den bog jeg har købt er fra Haynes kan købes i Biltema (der må være en til polo også) 189,-

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 17-04-04 17:28

Hej Yesboss!

Tak for et dejligt konstruktivt svar, der kan bruges - selv for os bil-tumper.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 19-04-04 16:46

Nu bor jeg her ved Aalborg, og der har vi fået Biltema, en gude-butik for personer der er ejer af et automobil som Tollundmanden kunne ha kørt i.
Der er vist kun 2 butikker i dk, men de har alt!! og til billige penge.
WWW.biltema.dk