/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Honda CX
Fra : fort43
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 16-04-04 22:08

Har en Honda CX custom 1983 som har stået inde på opvarmet lager siden Oktober 2003 og nu hvor solen skinner skulle den jo gerne ud og køre MEN MEN den vil ikke starte og jer tror det er noget med tændrørerne. Jeg har masser af strøm/lader men kunne godt tænke mig at se tændrørerne. Derfor spørgsmålet : Da tændrørerne sidder meget langt nede i et smalt rør, må der findes en speciel tændrørsnøgle til en CX. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i en sådan i nærheden af Kbh.?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 22:24

RESERVEDELE FRA MORTENSEN
http://www.cxclub.dk/
Henrik Mortensen Elmehusene 268 2600 Glostrup tlf.:
Det er da et forsøg værd

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-04 23:28

Nu siger du godt nok at du tror det er tændrørene men er det gammelt benzin der er på eller har du hældt nyt på ??Hvis det er gammelt mister benz evnen til at forbrænde og der kan ligefrem opstå en gullig klæbrig masse i svømmerhus osv i kaburatoren/ne
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-04 00:21

Ja det er godt nok ik i nærheden af kbh men de kan vel sende
http://www.sydfynmcservice.dk/vaerktoej/taendroersnoegler.html

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-04-04 00:42

Ja,frisk benzin på.
Sune:min PC har været nede et par dage,
og jeg mangler min saddel,men ellers tror
jeg det går meget godt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-04-04 11:38

jeg tror ikke på tændrørene hvis jeg ikke tar meget fejl er der platin tænding på sådan en gammel maskine og så er jeg næsten overbevist om det er dem der trænger til en omgang med noget meget fint sandpapir prøv det det er gratis og jeg tror det virker men du kan jo prøve og ta en tændrørs hætte af ledningen øg lægge ledningen på din cyl. og prøv så og kør lidt på starteren så kan du se om den slår gnister

Kommentar
Fra : jsteving

Dato : 21-04-04 21:03

Her er der gode tips ...http://www.guellepumpe.de/.... men startproblemer er helt normalt på CX efter en længere pause... prøv med et skud dieselstart i indsugningen, det gør underværker. Du kan evt. bore en LILLE hul i luftfiltret, der passer til plastrøret på spraydåsen med dieselstarten - du vil med garanti få brug for et skud nu og da.... Den lange tændrørsnøgle med gummi-indmad, således at røret følger med op - følger med i en lille pakke værktøj, der - hvis du er heldig - befinder sig under plastskjoldet på maskinens højre side. Så - hvis du ikke har kigget der allerede ..... held og lykke fra en tilfreds CX-kører

Kommentar
Fra : enevoldsen4200

Dato : 22-04-04 11:03

Prøv at tømme den for "gammel" benzin ved at skrue bundskruen ud af dine kabburatoer og hæld så noget nyt benzin på tanken samt skift olie og filtrer, og tjek dine sikringer...... Har den været startet mens den har stået opstaldet?
Hæld lidt kaburator sprit i din ny benzin, og sprøjt så (som der også blir skrevet) lidt diesel/benzin starter i luftfilterkassen. Tjek dine tændrørs kabler for det ka være at de er ved at være møre, også tjek dit strømfordeler dæksel samt din rotor. også selvfølgelig som du selv skriver tjek tændrør.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-04 16:04

Hvordan går det, fort43?
Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-04-04 08:49

Hvae var det i år du skulle ud at kører Hi
Husk at lukke
Mvh sune