/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vaske gummisko?
Fra : Herbman
Vist : 3208 gange
100 point
Dato : 16-04-04 21:53

Jeg har et par nike der godt kunne trænge til en vask.
Kan man bare smide dem i vaskemaskinen?
Eller hvordan og hvorledes?
Er der ikke nogle gode klogekone råd?

Accepteret svar
Fra : AKZO

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-04 21:56

jeg tror nu godt jeg turde smide dem i vaskemaskinen - ved 30 - 40 grader. Hvis det er fordi de er sure kan du tilsætte Rodalon som fjerner lugten ellers vil jeg bare bruge alm vaskepulver...

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 16-04-04 22:02

Ja du kan sagtens vaske dem, men ville smide lidt blødt ind i maskinen sammen med skoene, for de kan altså godt lave skade på tromlen ellers,særlig når de slynges.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 16-04-04 22:48

ja prøv da at vaske dem - det har jeg gjort mange gange - de kan godt tåle mere end én vask. put dem evt. i et pudebetræk ellerr vaskepose. og vask dem sammen med noget andet, så de ikke "drøner rundt" i tromlen alene.
resultatet bliver godt - lad dem gerne tørre udenfor. det bliver som et par nye sko.
håber du får et godt resultat
mvh ahtn.

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 17-04-04 19:42

Tak for svaret AKZO.