/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
skærmtilt
Fra : toga
Vist : 265 gange
20 point
Dato : 16-04-04 15:01

Har designet en fiks hjemmeside med div links. alt gik såre fint og så såre fint ud på min skærm. Når jeg så ser den fra en anden skærm (og nej - der er ikke tale om opløsningen!) ser det mildest talt ud som om mine textelementer har været i stormvejr. Samtlige textbokse bliver rykket ud til højre af skærm billedet. Når jeg så kigger fra min egen comp er alt stadig som det skal være.

Mit styresystem er win srv 2003 og browseren er IE 6.0

Hvad hulen og en hel masse bandeord sker der???

Håber meget på gode forslag for jeg er løbet tør!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 15:09

Ser det også fint ud >>vis i webbrowser<< standard/640/800x600/1024x768
Det har muligvis noget med din side-bredde at gøre.
Er den oploaded så jeg kan se den med min browser 5.0 800x600 17"
Emesen.

Kommentar
Fra : toga

Dato : 16-04-04 15:47

Ciao

Jeg har fjernet den igen og bare lagt en 'prøveside' ud som jeg så prøver at arbejde lidt med. Alle mine faste elementer/figurer bliver hvor de skal, men som sagt...textboksene suser lige ud til højre!
kig på fiolen.dk

Tak

Kommentar
Fra : toga

Dato : 16-04-04 15:48

Ja, 'vis i webbrowser' fungerer også helt fint. Det er først når jeg logger fra en ekstern comp at problemet opstår.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 16:18

Fiolen står på midten
"solen" og velkommen boxen deler midten.
Set med IE5 800x600 17"
Det ser normalt og fint ud.
Emesen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-04-04 18:24

fiolen i midten
solen og boksen er venstrejusteret.

IE6.0 1280x1024 20"

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-04-04 18:26

fiolen i midten
solen og boksen er venstrejusteret.

også med Netscape Communicator 4.7 1280x1024 20"

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-04-04 18:56

Kigger lige på din side (edit med frontpage) - du skal nok benytte dig af tabeller og så sætte dine grafiske elementer ind i tabellerne.

Husk at angive justeringerne for de enkelte grafiske elementer i tabellens felter.

Så tror jeg det lykkes for dig.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : toga

Dato : 19-04-04 11:49

Tak for Jeres henvendelser.

Jeg vil prøve at arbejde lidt med tabellerne.

Emesen - jeg er glad for, at det ser ok ud hos dig, men må tilstå, at nu forstår jeg endnu mindre

Tak!

Kommentar
Fra : toga

Dato : 20-04-04 16:38

Hej emesen og andre...

Tak for svarene. Har sat skidtet op i rammer og det ser skisme ud til at det virker

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 17:25

Altså bare lige >fiolen/forsiden har tendens til at blive scrollet halvt væk, på min skærm (17") så på en 15 " ryger teksten "forsiden" måske helt.
Men ellers flot ja.
Emesen.