/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stalker + Star traffic
Fra : Peter.ab
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 16-04-04 14:55

Hey
Jeg har en Stalker med 48mm trophy, top racing vario(5g ruller), 17,5 dellorto og en proma legal udstødning.

Knallerten kører fint med denne opsætning og runder de 90kmt men Proma'en er gået hen og blevet gennem råden af rust,
så jeg har anskaffet mig en Polini Startraffic men der er jo et blind rør på.
Skal Blindrøret bare fjernes og hullet lukkes?
Og er røret desuden bedre end min gode gamle Proma?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-04-04 14:59

Jeg kan ikke lige se noget hul som burde lukkes! foreslår du lader den være som den er og bare sætter den på!
http://mitglied.lycos.de/dirk5678/polini/polini_startraffic.jpg

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Peter.ab

Dato : 16-04-04 15:38

Hey mr. cooper
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du er inde i scooter udstødninger,
men det jeg mener er at min nye star traffic er født med et blindrør som man normalt bare fjerner og så
dækker man det hul til som opstår når man har skåret røret af, jeg vil gerne vide om det også er tilfældet
men en startraffic eller om det er meningen at blindrøret skal blive siddende på når man kører med en sports opsætning som min...

p.s udstødningen på billedet har ikke et blindrør.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 15:52

Hvis der er et blindrør skal det helt sikkert fjernes. Hulet skal lukkes, og du kan evt. svejse blindrøret på igen. Så kan man nemlig ikke umiddelbart se at det er en tunudstødning.
Jeg ved ikke hvilken af de to der er bedst, men jeg ville nok vælge Polini. Mn det er kun hvis udstødningen skal ligne en lovlig. Ellers er der jo mange andre tunudstødninger der er bedre, men på dem kan man jo se at det er tun.........

Mordex.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-04 16:29

Nu er det kun hvis polinni har lavet hul ud til blindrøret, at du skal lukke hullet til, det kan du undersøge ved at blæse i det.
Hvis der er hul ind til forrøret skal du svejse det til, så jævnt som muligt. Blindrør er jo lavet for at skabe turbolens, så motoren har sværere ved at komme af med udstødningsrøgen, hvis hullet bliver svejst til med en lille buet plade, skabes der ikke mere turbolens, og motoren får mere trækkraft.
http://it.catalogo.polini.it/catalogo/dettaglioArticolo.php?id=2963
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Peter.ab

Dato : 16-04-04 17:16

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 18:14

??????