/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tele2 ADSL
Fra : bimbobo2
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 16-04-04 11:00

Hej,
jeg overvejer at skifte min WebSpeed 512/128 med det nye tilbud fra Tele2 512/512 til samme pris ca 340,- om måneden!
Kun ADSL og ikke andre ting.
Jeg vil gerne høre erfaringer med Tele2 m.t.h ADSL hastighed og først og fremmest stabilitet/kvalitet.
Nu har jeg haft WebSpeed i 2 år uden de største problemer, men jeg er lidt træt af, at deres upload hastighed er så ringe.
Først hvis jeg betaler over 500,- om måneden kan jeg få 1024 og "sølle" 256 i upload.
Alle erfaringer/råd er velkomne.
På forhånd tak.
MVH

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 11:07

De venner jeg har snakket med som her tele2 har alle haft dårlige erfaringer med dårlige hastigheder og problemer.
Jeg har selv cybercity 2048/128 til ca 400 Kr og er også træt af den lave upload, men ellers er det en rigtig god support og hastighed jeg ligger tit på 160 i upload. men ellers er cybercity et godt bud hvid du kan leve med de 128 up :(

Kommentar
Fra : smut

Dato : 16-04-04 11:12

tdc adsl koster vist nok 350 for 512/256 og det virker upåklageligt hos min kammerat.
en af mine andre kammerater skiftede fra tdc til tele2 for at få 512/512 i stedet for 512/256 men nu har han fået noget ustabilt lort som han er meget ked af og han overvejer at gå tilbage til tdc om det dare er ham der er uheldig ved jeg ikke men han er ked
jeg har selv arrownet på fællesantennen og det virker fint 512/256 for 169 pr md

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-04-04 11:21

tak for begge svar...
smut, hvor har du set, at TDC Adsl koster 350,-?....

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 60 point
Dato : 16-04-04 11:30

Jeg har ikke andet end dårlige ting at sige om TELE2 hastighed,de kan sagtens sælge dobbelt hastighed for samme pris,men det er yderst sjældent det kører optimalt.Ved henv får man ,naturligvis efter ventetid på 20-50 min et dødsygt svar.Så selvom detr er en 10-15 kr dyrere vil jeg råde til at beholde din forbindelse.Er det nødvendigt med større upload?

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 11:33

tdc Ubegrænset bredbånd Pr. måned*
512/128 kbit/s 359 kr.
.../512 kbit/s + 125 kr.
I alt 484 Kr

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-04-04 11:48

Ok...
det ser ud til, at Tele2 ikke kan levere varen.
Jeg har brug for en god uploadshastighed, da jeg sender store billeder til min familie i Italien....
Med det jeg har idag, tager det en krig med at sende bare 2 digitale billeder! af 1mb pr. stk.
Så må vi håbe på, at WebSpeed tager kampen op senere, og upgraderer upload til mindst 256.
Er der virkelig ikke nogen, der har gode erfaringer med Tele2.. en gang havde jeg Get2Net med modem. Det virkede rigtig godt! Er det gået så ned af bakken for dem??

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-04-04 11:58

prøv her: www.telepriser.dk

mvh. cooper

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 16-04-04 13:45

Der er absolut ikke andet end prisen der er god,det er fingeren nedad for TELE2

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 16-04-04 14:38

Jeg har ADSL fra Tdc og det virke godt, det smule problemer jeg har haft bliver klart på Tlf. en gratis nummer!! jeg kan godt anbefale Dem.Venligest undskyld mit dansk da jeg er englænder??

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 17-04-04 08:46

Jeg vil sige forløbig tak til alle.. jeg venter lige et døgn mere før jeg giver pointene.
Desværre må jeg så beholde WebSpeed hos TDC og nøjes med de 128 i upload.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 17-04-04 14:23

hej!!

med cybercity kan du jo også booste så du får større upload fx. den dag du skal sende dine billeder...
det skulle virke rigtig godt.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 17-04-04 16:25

Tak for svaret olehermann.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 16:46

Selv Tak

Kommentar
Fra : colorbyte

Dato : 12-05-04 12:01

Er der ikke nogle uvildige - styrelser, forbrugerorg. etc. - der har lavet reelle test af div. ADSL udbydere -med henblik på stabilitet hastighed etc. ?

Kommentar
Fra : mitte.3

Dato : 17-05-04 07:31

Fatter ikke at i har så mange problemer.jeg har haft tele2 adsl i snart 2 år og har altid max hastighed senest har jeg lavet om til 512-512 og der er fuld valuta på upload hele tiden jeg bor i nordjylland. Jeg bruger næsten udelukkende usernet og tele2 server og der er alt, ikke som cyber og tdc som sætter en masse begrænsninger ind.

Kommentar
Fra : petfro

Dato : 19-05-04 12:24

jeg er også bruger af TELE2ADSl og har en 5112/512 forbindelse. Jeg skiftede fra Webspeed (tdc), pga. ringe service, samt dårlig upload. TDC havde det med at gå ned min. en gang ugentligt, og var det ikke nettet så var det opkoblingen der låste. Skiftede så til TELE2ADSL 512/512 for ca. 2 mdr. siden og har ikke haft et eneste problem med opkoblingen. maskinen kører bare derudaf. Mht. Service, så er det meget forskelligt, og kan kun give folk ret i at det går langsomt, men hvis man hænger i røret hos en udbyder hele tiden, så skulle man jo nok allerede dér overveje at skifte udbyder......Jeg kan kun anbefale TELE2ADSL både ud fra pris men også ud fra deres internet kvalitet. Næste skift jeg foretager mig vil blive når jeg kan hive nettet ind gennem stikkontakten via elselskabet - den tid den glæde

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 19-05-04 13:28

Hej petfro,
det var dejligt at høre, der nogen har noget positivt om TELE2..
Jeg har ikke noget om WebSpeed, men er træt af deres hastigheds udvalg.!
Nogle spørgsmål:
Har du nogensinde målt hastigheden? Både download og upload?
Hvor længe hard u ventet for installationen og hvilken har du valg? Selvmontering eller tekniker?
Jeg sende en link til måling af hastigheden!
http://www.pcpitstop.com/internet/default.asp
Tak på forhånd!