/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
For at få startnøglen ud skal jeg trykke~
Fra : Bragesvej
Vist : 249 gange
10 point
Dato : 16-04-04 11:00

Ja jeg har lånt min ven´s bil (Desvære en japaner) nå men jeg overlevet
Men jeg under mig over at jeg skal trykke på overnævnte knap for at få nøglen ud?
God nok ser japaner lidt "skævt" på det hele men aligevel....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-04-04 11:16

Spørgsmålet er?

Du har ret i det underlige.

En Saab skal (skulle) i baggear for at nøglen kunne tages ud. I en fiat Croma kan du tage nøglen ud mens bilen er i gang.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-04-04 11:26

Hvorfor denne knap i det hele taget???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-04-04 11:35

Aner det ikke, men kan godt huske den fra min gamle Hiace.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-04 11:48

Det er den knap der aktiverer ratlåsen og gør at man ikke uforvarende kommer til at fjerne nøglen.
I biler uden denne knap vil du kunne høre et klik når du fjernen nøglen - det er det samme der sker.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-04-04 11:51

Tsk tsk....Godt vi har tyske biler

Opel ejerens fader-hvor

Fader Opel
Du som spinder,
Hellige være dine heste,
på grusvej som asfalt.
Forlad vore køre og hviletider.
Led os ikke ind i Toyota
og fri os fra VW! (Selv om den er tysk)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-04-04 11:55

Men refi, i en Fiat Croma kan nøglen udtages under drift (og ratlåsen låser ikke). Der er ikke tale om fejl.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-04-04 11:59

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-04-04 12:00

Men har lidt svært ved at se hvordan jeg skulle komme "Til" at hive nøglen ud mens jeg køre!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 12:01

Ja - og den med Saab og bakgear kender jeg også godt.
Men spørgsmålet var den omtalte knap.
Men du gør mig da lidt nysgerrig alligevel - Hvad aktiverer så ratlåsen i en Croma, hvis ikke nøglen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 12:03

Selv tak
"Bragesvej"

Jeg mener der er noget med at japanske biler har en extra nøglestilling der giver strøm til radio.
Hvis man drejer nøglen endnu mere bagud end der hvor man fjerner den.