/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
uventede cursorspring
Fra : dmxfgs
Vist : 465 gange
320 point
Dato : 15-04-04 22:31

Spørgsmål : "uventede cursorspring og spring i tekst"

er teksten til kandu:
Dmxfgs:

Cursorspring og spring i tekst nå jeg skriver

Jeg har en Compaq Presario laptop der har fungeret perfekt i 3 år

Nyt er at jeg, når jeg skriver, pludselig og uventet skriver et helt andet sted i teksten fordi cursoren af sig selv er sprunget.

Det sker både i Word og i Works uafhængigt af om det bruges mus eller pegeplade og jeg har skiftet fra WMe til PÆxuden virkning

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 330 point
Dato : 15-04-04 22:36

Enten har du fået virus www.spywarefri.dk eller også er batteriet fladt i din trådløse mus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-04-04 22:53

Hvis du har en ganske almindelig mus med kugle, kunne det godt tænkes at de små ruller i musen trænger til at blive renset.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-04-04 22:57

I øvrigt ville spyware aldrig få en mus til at opfører sig sådan, måske virus men ikke spyware, og hvis du bruger batteridrevet mus, så prøv at skifte batterier.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-04-04 23:00

Jeg er også sikker på det har noget med musen at gøre. Jeg har en Logitec trådløs mus med batterier. Hvis jeg ikke reagere, når jeg får meddelelsen "Batterierne er ved at være ......" så opfører min curser sig på nøjagtigt samme måde.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 16-04-04 07:50

Kæreste elleby
Kan du ikke finde virus værktøj på www spywarefri?
Enten har du fået virus!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-04-04 08:08

Kæreste olehermann

Det skrev jeg ikke. Jeg skrev blot at det IKKE kunne være spyware. Jeg går da ud fra, at spørgeren, specielt i disse tider hvor der dukker nye vira op hver dag, har sit antivirusprogram up to date.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-04 10:55

En anden teori... prøv at deaktivere din mouse pad på den bærbare (hvis du benytter ekstern mus), det ku' jo være dig selv, som får musen til at hoppe, når du skriver... altså kommer til at berøre din "touch pad".
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-04-04 12:45

Prøv at få renset din touchpad, da den er meget følsom!
evt. opgrader din software/drivere fra producentens hjemmeside!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-04-04 14:36

Hej dmxfgs
Da du åbenbart ikke har fået løst dit problem endnu, vil jeg lige skrive mine erf. med cursorspring selvom det ikke helt virker som dit problem.
Det var musepladen der fik cursoren til at hoppe vildt rundt på skærmen, så når jeg troede at jeg havde fået flyttet cusoren og klikkede var den et helt andet sted. (optisk mus)
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 19-04-04 20:11

har du prøvet at gå ind i indstillinger for musen?
sæt hastigheden på langsom.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-04-04 21:43

Hej dmxfgs

Hvordan går det med dine "cursor-spring"?

Har du fået løst problemet? eller ...............

mvh
Frank

Kommentar
Fra : sden

Dato : 21-04-04 21:43

jeg har prøvet det samme og som CLAN siger er det fordi du kommer til at røre touchpaden med hånden. løsningen: flyt hænderne længere væk fra hinanden

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-04-04 14:47

hej
prøv med en anden mus
og som frank skriver er problemet løst?
det er et stykke tid vi har hørt fra dig
ole

Godkendelse af svar
Fra : dmxfgs

Dato : 24-04-04 17:39

Tak for svaret olehermann. Først har jeg udskiftet batterier - uden effekt. Via ad-ware fik jeg endelig fået løsningen til mit problem! Hurra!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 20:13

Fint Fint