/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows fat file system max. 4GB
Fra : rednuf
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 15-04-04 20:59

Windows fat file system har en max størrelse på 4GB pr. fil og det kan man vist ikke ændre på. Men hvad sker der vis man kommer til at optage f.eks. en video over 4GB. Bliver optagelsen bare stoppet eller sker der ubehagelige ting

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 21:05

Hvilken Fat filsystem mener du, der kun går til 4GB.
Men ja hvis du forsøger at lægge 4,2 GB på en 4Gb partition vil den stoppe når den er fyldt eller den vil fortælle at der ikke er plads.
Emesen.

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 15-04-04 21:09

windows fat32 kan ikke klare at der bliver flyttet filer på mere end 4 gb
det kan imidlertid NTFS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 21:14

Ok - jeg forstod ikke spørgsmålet, og blev samtidig lidt klogere.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-04 21:20

Du får helt klart en eller anden fejlmeddelelse

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 15-04-04 21:47

Hej til hghghg
ja det kan NTFS. ved du også om man kan få en extern Disk der er formateret med NTFS
Hilsen rednuf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-04 21:53

Ideen med en harddisk er bl.a at den kan bruges til forskellige filsystemer. De leveres uformaterede, men du kan sagtens selv formatere en extern harddisk i ntfs!

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 15-04-04 22:02

alle slag normale harddiske kan køre NTFS.
Jeg formaterer alle harddisk selv, for hvis der så er fejl er det min egen skyld
da jeg altid lider af pladsmangel har jeg måttet tilslutte en harddisk via usb porten, den er også NTFS formateret.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 15-04-04 22:08

Hvilken Windows kører du med??

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 15-04-04 22:12

gik over til xp da jeg blev træt af windows Meget Elendigt

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 15-04-04 22:13

Hej alle
Jeg kører windows XP (home) med USB 2.o(high speed) og tænkte at en extern harddisk formateret med NTFS ville kunne læse mit problem med filer over 4GB, er jeg helt forkert på den, eller går det. Video overspilning kræver ofte over 4GB stor filer.
rednuf

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-04 22:21

Det er lige det der skal til.....

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 15-04-04 22:27

har du ikke plads til en indenbords, siden du vil købe en usb.
hvis du er vildt opsat på at køre via usb ville jeg nok købe en stor harddisk og så investere i en usb box.
det der nok ville være den billigste løsning, hvis du ikke har påtænkt at benytte harddisken ved vennerne, er stadig at sætte den i maskinene, har du ikke plads til det?

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 15-04-04 22:33

Nej ingen plads, har i forvejen 2 HD installeret og dem vil jeg ikke gerne røre ved da de passer til et andet videoredigeringsprogram. Jeg har ledig USB 2.0 og mener en extern HD leveres med strømforsyning således den ikke belaster usb porten noget videre.
rednuf

Godkendelse af svar
Fra : rednuf

Dato : 15-04-04 23:13

Tak for svaret Soenne.
Soenne vandt efter lodtrækning
Tak for hjælpen gutter.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 15-04-04 23:18

Tak, det er sjældent jeg vinder noget i lodtrækninger

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 15-04-04 23:21

køb dig en hd controller og sæt den nye hd til der.
billigste løsning kører ultra dma
så kan den reelt køre for sig selv uden du bliver nødtil at ændre konfigurationen på de andre drev