/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan jeg bruge min Medion xp installation~
Fra : Interkriller
Vist : 574 gange
200 point
Dato : 15-04-04 18:43

Jeg har købt en Medion computer med tilhørende winXP

Mit spg er, om man kan bruge en medion installations CD til at installere winXP på min nye computer, eller om der er noget der tester om det er et medion produkt?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 15-04-04 18:48

En Medion comp har tre drev, og på E drevet ligger en fil der hedder-Retten, som cd´en får oplysninger fra, dvs. at medions recovery cd kun passer til den pågældende comp. Fulgte der ikke en xp cd med?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-04-04 18:52

Hejsa

såfremt der er en "recover cd" kan det ikke lade sig gøre at bruge den på andre computere

men
hvis det er en windows XP cd alene kan du godt bruge den igen, du render bare ind i et
licens spørgsmål, da du ikke kan/må bruge samme nøgle på flere pc'er hvis du ikke har licens til dette

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-04-04 18:58

Ja det er en recover CD, men ville jeg ikke kunne smide "Retten" ind på c:\ på den nye, hvorefter det ville virke?

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-04 19:06

Nope, har selv prøvet det;( bare at flytte til d-drev og så tilbage, duede ikke
Det bliver åbenbart registreret i regdb med det samme.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 15-04-04 19:06

Hej

Var den ikke installeret da du købte den ,hvis ikke skal du få dem til at gøre det hos Compare ,så vil det hele ligge fordelt på hvert sit drev C:/Windows og programmer D:/Tools og Driver E:/Recover/retten.
Hvis du bruger dem anden cd. skal du selv installere alle programmerne og instille komputeren ,og så regner jeg ikke med at garatien holder.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 19:10

Hvis du lægger din gamle Hd ind i den nye comp som slave, kan du kopiere det hele over. Evt. kun indholdet fra dit e-drev.
Dog skal Crartitionen også laves.
Det kan gøres med Partition Magic.
Det er ikke sikkert at recover indstallationen vil lykkes, da den nye comp nok ser noget anderledes ud.
Du skal huske at køre den CD som fulgte med motherboard efter installation.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 19:12

Den tunge er ikke med vilje - det er tast-kombinationen.

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-04-04 19:13

kaVakandu: Den nye computer er ikke medion, det var den gamle der var det!
Emesen: Ja det kunne nok virke, men desværre er det min svigerfar der skal gøre det og jeg skal guide ham igennem det via mail. Men tror han bliver lidt for forvirret ligeså snart ordet ordet partition nævnes (og den smiley var med vilje ;))

lengberg: Nå det var bare ærgeligt så...
Så må der jo bare anskaffes windows andetsteds.

Men tak for de hurtige svar...
Langberg får pointene.

Godkendelse af svar
Fra : Interkriller

Dato : 15-04-04 19:14

glemte -

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 19:19

Ja så kan det sagtens gå galt.
Emesen.