/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hjælp til oversættlse
Fra : AKZO
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 15-04-04 13:38

Hej

Jeg behøver den NØJAGTIGE oversættelse af : Galanterihandler til engelsk

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 13:46

courteous handle"r"
lige fra toppen af hovedet
direkte oversat

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 15-04-04 13:50

fancy-shop
er rigtigt
men personligt kan jeg bedre li manse's oversættelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 13:51

dealer

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 13:51

undskyld det var forretningen
dealer in fancy-goods (el. articles)

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 15-04-04 13:55

Frieda har ret bortset fra, at fancy goods er uden bindestreg (det er fancy shop som sådan også).

Jensen

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 15-04-04 13:59

Ja i kommer nu med mange gode bud....men jeg tvivler på at fancy shop blev brugt omkring 1800 tallet. Courteous handler..... jeg ved ikke rigtig - jeg syntes ikke det har så meget med erhvervet at gøre men det kan da godt være at det hedder sådan - andre gode bud??

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 15-04-04 14:03

Fancy shop/fancy goods er den oversættelse Gyldendals røde ordbog leverer.

Jensen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 14:07

http://www.cityofsydney.nsw.gov.au/newtown/Sands_Directory/sands1882.html
viser at det fandtes i 1882!!!

det er "moderne" at skrive det med bindestreg.
hvis det er en gammel tekst gir jeg rye ret

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 14:09

gå ind og lav Search: fancy shop

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 14:15
Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 15-04-04 14:22

Tak for svaret frieda. Det var dog utroligt, jeg havde ikke regnet med at det ord var blevet "opfundet" dengang Men jeg gir' mig og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 14:25

Elinor Wyllys - Chapter IX
af J. FENIMORE COOPER.
udgivet 1845

Er du overbevist

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-04-04 14:29

Jeg vidste godt, det var gammelt, men kunne ikke huske, hvor jeg havde læst det.
Prøvede først Dickens.

Selvtak, sådan nogle spørgsmål synes jeg er smaddersjove.
PS: Der findes fatisk en kategori, der hedder litteratur; bliver sjældent brugt.

Frieda