/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gule plamager på håndklæder
Fra : biolou
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 15-04-04 10:02

Hej,

Jeg har nogle lyseblå gæstehåndklæder, dvs. dem man tørrer hænderne af i når man har vasket hænder, og de har alle fået nogle rigtig grimme gule plamager. Jeg ved ikke om jeg ikke skifter dem ofte nok (hver 2.-3. dag), eller om det er sæben der har gjort det, men det er virkelig grimt! Jeg vasker dem på 60 grader, har tænkt på om jeg skulle prøve med en højere temperatur? Alternativt har jeg spekuleret på om det er fordi jeg ofte vasker hænder efter jeg har lagt make-up, om det er det der fikseres i håndklæderne? Enhver hjælp ville være dejligt! De er købt i Jysk, så er nok heller ikke af den mest fantastiske kvalitet, men alligevel...

Hilsen Biolou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-04-04 10:28

Det må jo være noget der har gået ind i farvepigmentet Jeg tror ikke det vil hjælpe at kogevaske dem så måske helre farve dem på ny
Ps.prøv din fixerings teori i et hjørne på et af håndklæderne så finder du da ud af det
Hav en solrig dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-04 12:08

Det kan skyldes det vaskepulver eller skyllemiddel, som du bruger. Din make-up kan også have indflydelse.
Se på disse link
http://www.electrolux.dk/node87.asp

http://www.miele.dk/page.php?menu=866

mvh ans

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-04-04 12:36

Et blegemiddel kan også bruges. IKKE KLORIN!

Spørg i Matas.

MVH
Camillasmoster

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-04 13:11

Jeg har faktisk haft det samme problem med nogle blå håndklæder. Det der udløser plamagerne hos mig er min hårvoks (dax) så hvis én i familien bruger den eller noget lignende kan det være det...

Godkendelse af svar
Fra : biolou

Dato : 15-04-04 16:29

Tak for alle svarene, jeg tror jeg vil prøve at købe nogle nye håndklæder og så få min mand til at skifte hårvoks, for det kunne sagtens være det. Vi bruger nemlig de samme håndklæder, blot i stor størrelse, som badehåndklæder, så jeg tror ikke på at det er vaskemidlet eller skyllemidlet. Enten er det hans hårvoks, eller også er det min make-up, men det må komme an på en test. Tak for svaret :)

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 15-04-04 22:05

Sunowich >

Det er tit en temmelig dårlig idé og spild af penge at farve stof med pletter på, idet du stadig vil kunne se pletterne efter farvningen - bare i en anden nuance end resten af stoffet.

Rosekamp