/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billed redigering i Adobe Photoshop???
Fra : Toupie
Vist : 276 gange
500 point
Dato : 14-04-04 23:52

Jeg har et gif billed af en cirkel med nogle falke i. Jeg skal nu have yderligere 2 falke indsat i cirklen.....hvordan gør jeg så det???

Jeg har Adobe Photoshop, på engelsk og jeg kan overhoved ikke finde ud af at bruge det ...så jeg skal have det skåret ud i PAP

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 23:56

DEt er sgu ikke til at få det PAP i komputeren - så vi prøver noget andet.

Er det nogle af de falke du har i forvejen du vil sætte ind igen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-04-04 23:59

du er god refi

Ja, jeg har de falke jeg skal have sat ind

Det er til den famøse opgave i PowerPoint

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:01

Det jeg mener er - er det to af de falke der er der i forvejen du vil have kopieret eller er det et særskilt billede med to falke.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 00:03

Det er 2 særskilte billeder jeg skal have sat ind i billedet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:08

Så åbner du begge billeder i ps (photoshop) - derefter klipper du det ud fra det ene billede du skal bruge og går over i det andet billede og sætter det ind.

Har begge dele samme baggrund?

Har du mulighed for at lægge billederne op et eller andet sted så vi kan se dem.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 00:11

Jep jeg kan godt oploade billederne, så lige et øje.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:13

Og så lige et tillægsspørgsmål - er ps det eneste billedbehandlingsprogram du har.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 00:36

Jep det er det eneste jeg har

Det kommer lige til at tage lidt tid at få oploadet billederne.......æv æv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:36

Vi/jeg venter

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 00:47

Sover du aldrig??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:48

Det hænder

Men man skal vel ikke spilde tiden med at sove.
Det lader vi børnene og de gamle om

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 00:58

Jeg giver OP OP OP det driller mere end jeg har hoved til på dette tidspunkt af døgnet Jeg venter til jeg har fået lidt søvn og så prøver jeg igen......
Vender tilbage når det lykkedes mig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 01:01

Det er bare iorden "Toupie".

Men det er nu ikke så svært medmindre baggrundene er meget forskellige.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 01:03

Baggrunden på det store billed er blå og baggrunden på de små billeder er hvide

Føler mig enten som barn eller gammel nu, for det vare ikke længe før jeg ikke kan undvære min søvn men nu har jeg også siddet siden kl. 10 i formiddags og hjulpet med diasshowet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 01:05

Det dejligt - Det kan være vi ser det når det er færdigt

Vi snakkes videre i morgen - Det lyder til at være overkommeligt med billedet - Det skal vi nok få på plads.

Sov godt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 01:08

Hvis jeg også skal til at oploade det, så går det da helt galt men du fik ret i går da du snakkede om 30 sider - den er god nok!!

Jeg er glad for du vil hjælpe

Du må også sove godt og drømme sødt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 12:05

Så er det lykkedes

Billederne kan ses her: http://www.home1.stofanet.dk/undervejs/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:07

Det ser ud til at begge falkene godt kunne være lidt mindre - skal de være det ?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 12:09

Ja de skal tilpasses i størrelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:10

Ok - Skriver lige en smøre til dig om et øjeblik, der guider dig igennem processen i PS.

Momento......

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 12:12

Tak Refi HUSK det skal skæres ud i pap

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 15-04-04 12:26

Du åbner alle 3 billeder i PS
Dernæst markerer du den blå bar på den store falk går op i image/image size og retter størrelsen til den er ok.
Du skal kun rette det en tal - det andet følger automatisk med så proportionerne beholdes.
Dernæst trykker du på den lille tryllestav med en stjernelignende lys i toppen - trykker derefter EEN GANG på det hvide i billedet går op i select/inverse og nu er kun falken afmærket.
Dernæst i edit/copy og nu trykker du på den blå bar på det store billede hvor den skal sættes ind.
Tryk edit/paste og falken sidder i billedet.
Nu trykker du på nr 2 værktøj foroven (en pil med et kryds ved siden af)
Nu kan du flytte falken hen hvor du vil have den bare ved at holde museknappen nede og rykke den på plads.

De samme med den anden falk.

Så er det bare at gemme det store billede når du er færdig.

Gem det hele i JPEG tilsidst så fylder det ikke så meget i repræsentationen - men først til sidst - ellers kan du ikke rette i billedet.

Håber dette var forståeligt - ellers kom tilbage.

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:27

Det er IKKE i PAP - men næsten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:33

Har lige forsøgt med dine billeder og det er bare ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:35

Den store falk har jeg rettet størrelsen til 180 pixels i øverste felt - det ser ud til at passe - den anden er ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:37

Hvis du får lidt problemer med halen på den store falk - er det fordi den hvide farve er den samme som baggrunden.

Du kan evt rette lidt med at tegne halen op så den adskiller sig fra baggrunden (bare lige med en sort streg)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 12:44

Blev lige "fanget" i en anden tråd

Det ser overskueligt ud så det har du forklaret godt Tusind Tusind Tusind tak
Jeg venter lige med at lukke tråden til jeg har lavet det - hvis jeg nu skulle få problemer he he

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:45

Ja ja - tag det roligt - jeg kan ikke bruge pointene til noget alligevel.

Bare kom igen.

Jeg har som sagt prøvet og det virker rigtigt flot.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 12:48

Jeg glæder mig til at prøve Det er da utroligt som man lære en masse når ens poder har lektier for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:54

PhotoShop er det bedste program der findes men det er meget omstændigt at bruge og fylder en masse.

Dette du her er igang med kunne laves i ALLE billedbehandlingsprogrammer - så hen af vejen har du nok noget at glæde dig til - eller græde over...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:55

Netop tryllestaven er et uundværligt værktøj når man skal sammensætte billeder.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 13:11

Grunden til jeg har PS er fordi det skulle være det bedste, men jeg har ikke brugt så meget tid på, at lære at bruge det. Jeg har brugt det til denne http://www.carusellen.dk men der sad jeg mest på sidelinien og besluttede layautet når der blev brugt PS

Det kræver en del tid og tålmodighed og det har jeg ikke altid ........men så er det jo dejligt, at andre vil bruge tid på at hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 13:16

Jamen er det ikke det vi er her for - eller har jeg misforstået noget

Bare vent - inden længe er det børnene der lærer dig - eller er det allerede det

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 13:21

Dét er det også men gudskelov er der da noget jeg stadig er bedre til

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 13:59

Det lykkedes og det blev godt Så godt at min søn mener du skal have 500 point og han takker for hjælpen - det gør jeg også

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 14:08

Selv tak - men det var nu ikke nødvændigt.

Det er da rart at vi kan hjælpe hinanden - og du er da til hver en tid velkommen med nye problemer - med eller uden point - i den sidste ende er det jo ikke det det drejer sig om.

Ha´ en fortsat god dag og på genhør.

PS.
Hakker til forneden, så hvis der er flere problemer med projektet så bare fortsæt her i denne tråd - der er nok mest fred.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-04 14:21

Fint nok ...og ja, vi er her for at hjælpe hinanden - og jeg ville godtnok også være her uden point, men det er nu en god måde at vise på hvor glad man er for hjælpen .....og vi er meget glade for din hjælp.

Du må også have en god solskinsdag

// Toupie