/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
det der silverstar
Fra : hatchi
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 14-04-04 23:06

Hej, jeg har kigget lidt tvshop og jeg kan ikke forstå hvordan det der silverstar virker. Det er en plade men stjerneformede huller i, som hvis ligges i en vask sammen med salt og varmt vand, kan få forskellige metaller til at skinne igen. Nogen der ved hvordan det virker?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-04-04 23:10

Hej hatchi

Til dit sølvtøj, kan du bruge staniol i stedet for Silverstar. Prøv det selv. Det virker ligeså godt, og er meget billigere. Min kone har købt Silverstar i TV-Shoppen.

mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-04 23:12

Det er noget af materialet fra pladen der går over og sætter sig på det emne man putter ned i vandet men du kan ligesågodt bruge sølvpapir og salt det virker på nøjagtigt samme måde og er meget billigere
Mvh sune

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 14-04-04 23:28

sååøø, det vil sige at silverstar/sølvpapir bare farver ovenpå og ikke rengør?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-04-04 23:58

Både og det fjerner også nogetr snavs for vandet bliver da farvet af det der går af feks sølvtøjet og det lugter også øhhh snavset
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-04-04 00:00

Det tager 2 øjeblikke at prøve det du har sikker et eller andet der trænger og det skal ikke være der mere end 10 sek før du kan se at der sker noget
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-04-04 11:17

Der dannes et galvanisk element. Noget af aluminiet går i opløsning. Til gengæld spaltes oxider og sulfider på ædelmetallet i rent metal og "snavs" (oxygen- og svovlioner).
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 15-04-04 16:03

Tak for svaret Sunowich, og også for tippet med besparelse