/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genveje på skrivebord virker ikke
Fra : zippen
Vist : 2749 gange
50 point
Dato : 14-04-04 19:03

Jeg sidder med en xp computer her hvor genvejene på skrivebordet ikke virker. Ejeren af pc'en siger at hun har kørt diskdefragmentering og scannet computeren for virus. (Der var ingen).
Nogen der ved hvad der kan være sket, og hvordan det bliver ordnet igen?

zippen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-04 19:05

H-klik på genvejen og se hvor den peger hen.

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 14-04-04 19:25

Når jeg f.eks. højreklikker på explorer ikonet ser det ikke ud til at der er noget galt med genvejen. Det samme med de andre ikoner.

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 19:29

Hejsa

Du kan da bare slette dem og lav nogle nye-højreklik på dem og vælg slet.

Bagefter klikker du på start-alle programmer-her går du ind og finder de programmer som du vil lave en genvej til på skrivebordet.

Sådan gør du

Højreklik på den mappe som åbner selve programmet-og vælger send til skrivebord (opret genvej)

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 19:34

start>programmer>højretræk Internet Explorer ud på skrivebordet>vælg opret genvej> virker denne genvej
men ligger din explorer i programfiles (engelsk udgave måske)
Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 19:35

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 14-04-04 21:49

Tak for alle forslagene. Der var intet galt med genvejene, har jeg fundet ud af. Hun havde skruet hastigheden helt op musen, så det var umuligt at dobbeltklikke så hurtigt. Tak for alle de gode råd.

Godkendelse af svar
Fra : zippen

Dato : 14-04-04 21:49

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 21:52

- dejlig nem løsning -