/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Mælk
Fra : CCjunior
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 14-04-04 10:46

jeg er igang med at skrive en opgave i samfundsfag..
problem formuleringen hedder pt " Har Arla gavnet mælke konkurencen i DK "
vi mangler priser på mælk fra de forskellig gamle danske mejerier op igennem tiden..
er der nogen der ved hvor man finder sådan noget eller har forslag til andet.. en brain storm er jo altid godt

Junior

Kommentar
Fra : Tigerdyr2004

Dato : 14-04-04 10:51
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-04-04 10:53

ikke billeder.. priser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-04 11:24

Måske denne kan bruges ?
http://taform.dk/friland/statestik.htm

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-04 11:26
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-04-04 11:46

Helt frem til ca 1975, var der et mejeri i hver eneste landsby, konkurencen mellem disse mejerier gik på, hvem der kunne betale mest for mælken til landmanden. Jeg mener at huske rigtig, når jeg påstår at: Forbrugerpriserne var helt ens fra mejeri til mejeri. Måske var priserne lovbestemt! Arla gik ind i konkurencen om hvem der kunne betale mest til landmanden, - - og vandt!

Du skriver "mælkekonkurencen" jeg forstår det som omdet er en konkurence om prisen til foebrugerne, en sådan konkurence mener jeg aldrig har eksisteret.
Mvh. Valde.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 16-04-04 08:21

Tak for svaret CLAN.
Det var sq lige det jeg ledte efter...tak

Junior