/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bikinisnit har ændret mavens form
Fra : zippen
Vist : 3308 gange
75 point
Dato : 14-04-04 07:14

Jeg har fået foretaget et bikinisnit for 4 uger siden i forbindelse med operation i livmoderen. Efter operationen var min mave helt flad under arret men bulede meget ud over arret. Lægen sagde, at det ville ændre sig når stingene var væk.

Jeg fik fjernet stingende 5 dage efter operationen, og nu 3 uger senere ser min mave stadig sådan ud. Jeg har svært ved at have almindelige bukser på fordi det gør ondt og det spænder og jager meget i det nederste stykke. Er der nogen der ved om det er normalt at maven ser sådan ud og hvor lang tid bliver det ved med at gøre så ondt?
Jeg skulle gerne tilbage på arbejde snart igen.

zippen

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-04-04 07:36

Som udgangspunkt ville jeg kontakte min læge - efter 3 uger ville jeg forvente en klar bedring.

Jeg havde problemer, da jeg i forbindelse med en diskusprolaps blev skåret i halsen, for den (sy)tråd der blev benyttet til de indvendige sting - og som min krop selv sku' ha' absorberet/opløst "arbejdede" ikke efter planen - hvorfor der gik betændelse (og ømhed) i såret/arret...

Jeg ved ikke om du har indvendige sting?!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 14-04-04 07:46

Jeg fik et bikinisnit for 10 år siden, og min mave ser fortsat slik ud. Og det har ikke ændret sig.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-04-04 07:54

Der er forskel på hvor hurtigt man heler...

Og der finde mennesker der danner knuder i ar-vævet (vistnok af ukendte årsager)
Her kan tilbydes fjernelse af disse knuder/fortykkelse - dog med meget usikker bedring, for det gi'r bare et nyt ar der kan danne knuder...

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 85 point
Dato : 14-04-04 08:21

Jeg har også fået fjernet livmoderen for tre uger siden. desværre ikke kun et bikinisnit, men snit fra hofte til hofte. Jeg er også meget hævet og har ondt.
DET ER HELT NORMALT.
Jeg fik at vide, at:
1. smerterne ville begynde at fortage sig efter 3-4 uger (rigtigt, jeg har stadig en del smerter, men dog færre)
2. ingen badekar, swimmingpool, sex (!!!), løftning af tunge ting, etc i 6 uger
3. at det kan tage op til 6 måneder, før "maven" er tilbage til normal. (jeg spurgte specielt om det forleden)

Jeg er også meget øm og ser ud, som om jeg er i 5 måned, men tog konsekvensen i går og gik ud og købte nyt tøj. Heldigvis er moden i år, smarte "store" løse bukser med elastik i livet. Cowboy-bukserne har jeg gemt væk for nu.
Så anskaf dig et par smarte løse bukser (når der er elastik i livet, kan de også bruges, når du "bliver normal"), en løshængende skjorte/bluse, der går ned over maven, og du vil føle dig meget bedre tilpas. Masai har smukke ting, der er løse og elegante.
Jeg står gerne til rådighed, hvis du har flere spørgsmål. Evt. kan vi maile privat. Det er så vigtigt, at kunne tale med nogen, specielt om, hvad der er "normalt".

Godkendelse af svar
Fra : zippen

Dato : 15-04-04 15:05

Tak for svaret frieda. Håber det kommer til at holde stik, da det ikke er så rart at føle sig som en indsnørret rullepølse!

Kommentar
Fra : Rikkan

Dato : 18-12-05 21:15

Hej Zippen og Frieda
Jeg er også blevet opereret (for tre uger siden) - en meget ubehagelig oplevelse da det absolut ikke var planlagt. Det hele startede med en såkaldt "missed abortion" - altså en spontan abort som ikke bliver udstødt af kroppen. Derfor blev jeg indlagt til en rutinemæssig udskrabning - og alt gik galt. Under indgrebet perforerede min livmoder, tarm og bugvæg og fik revet en arterie med stort blodtab (og livsfare) til følge. De forsøgte sig med kikkertindgreb men var nødt til at lave et bikinisnit - og nu tre uger efter har jeg det præcis som I beskriver, med en mærkelig bule på maven og stadig ondt. Jeg har været for træt og afkræftet til at gå ud at shoppe i julevrimlen, så den har stået på grimme joggingbukser de sidste tre uger.

Jeg ville blive glad for at høre fra jer hvordan det gik med jeres ar - gik de væk? gør de ondt nu? Blev maven normal?

KH Rikke

Kommentar
Fra : lillegrønært

Dato : 25-02-09 14:33

Kære kvinder
Nu er det jo nogle år siden I har skrevet om dette emne - og jeg synes det kunne være spændende at høre hvordan det går jer nu - og hvordan maven har det
Hvordan ser I ud og kan det trænes op?
Jeg står foran en beslutning om at få fjernet et fibrom med bikinisnit - og er inde i overvejelser for og imod.
Kan I hjælpe mig?

Mange hilsner
lillegrønært