/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon 9800 XT
Fra : lakrisan
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 13-04-04 23:24

I Påsken lånte jeg et Radeon 9800 XT, og der var kærlighed ved første blik da jeg så Far Cry. Nu til mit spørgsmål, det jeg lånte kostede 3100 kr. ved slg.dk, men nu ser jeg at jeg kan få dette kort til mere en 4000 kr. Så er det jeg vil spørge hvorfor den prisforskel. Har kortene under samme navn forskellig ydelse.
På forhånd tak.
MVH. Lars.
Hvis der er forskellige ydelse, så skriv gerne tilbage, navnet på det der er vildest

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 00:26

Ja det findes i flere varianter, og så er der jo osse nogle kort fabrikanter der er mere mærkevarer end andre! Den store forskel er der dog ikke inden for XT

Kommentar
Fra : lakrisan

Dato : 14-04-04 00:38

Tak for svar tedd, jeg spørger ikke om stor eller lille forskel. Jeg er mere interessert i om der er en forskel, og hvis ja, hvad den forskel er. Min interesse skyldes at jeg køber kortet.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-04 01:55

Da kortet er i high-end klassen, går jeg ud fra at de komponenter fabrikantere bruger osse er i orden! Så svaret må ligge i hvor dygtige kortfabrikanten er i stand til at køle kortet! Altså bedste køling bedste ydelse! Så du må ud på nettet og sammenligne benchmarktest af de forskellige XT kort!

Godkendelse af svar
Fra : lakrisan

Dato : 14-04-04 14:43

Tak for svaret tedd.