/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc starter MEGET langsom op!!!!
Fra : mikkelsmail
Vist : 858 gange
50 point
Dato : 13-04-04 21:26

På trods af at jeg har en hurtigt bærbar: 3 Ghz - 1024 mb ram osv .. Så starter den MEGET langsom op. Problemet er størst når den skal kommer ind i skrivebordet så tar det lang tid .. Syntes ik jeg har mange ikoner, men måske er det der problemet ligger ... ?

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 21:31

Har du en antivirus,?
Så tjek lig en gang med den, fro det lyder som en virus eller noget.
Hvis ikke så prøvat gå ind og joblisten og se om der er nogle ting der bruger maget CPU kraft elller svinger meget op og ned.
Så prøv at skriv igen hvis der er .

MVH BEfan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 21:32

Har du mange programmer kørende nede ved uret.
Du har ikke 3 Ghz ved batteridrift, men omkring det halve.
Emesen.

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 13-04-04 21:37

Jeg har 13 programmer kørende nede ved uret ... Har tjekket for virus med Norton og der er ikke virus ... Jeg gører på strøm. men den er ekstrem langsom ... ???

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 21:39

OKay.... hva med inde i Processer inde i joblisten, er der nogen der køre meger højt i CPu eller svinger meget???
Befan

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 21:41

Foresten er 13 programmer ret meget at have kørende der nede ved uret... det kunne godt vær der for.
Har du ikke mulighed for at fjerne noget af det, så computeren ikke behøver at bruge så menge krafter på at starte....

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 13-04-04 21:48

Hvordan fjerner jeg nogle af ikonerne permanet nede ved uret ..? Inde i jobliste er der 2 explorer.exe der kører med mit brugernavn .. Skal der være det ...? de bruger ca 26.284 KB stykket ... ellers er der en der hedder svchost.exe (SYSTEM) Der bruger 22.108 KB. IEXPLORER.EXE bruger 19.100 KB ... Hmm ... ????

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 13-04-04 21:57

Du går in under start og i feltet kør skriver du msconfig, under start kan du så selv cvælge hvilke programmer der skal loades op under start.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 22:10

>>en der hedder svchost.exe <<
prøv at kigge her over:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28576
næsten nederst, hvor der tales om denne fil, som der er flere udgaver af.
Emesen.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 22:43

ja den kan godt være en der ødelægger det hele..
Det er rigtigt hva emesen siger....
Det har jeg også haft et prøblem med...

Kommentar
Fra : Tigerdyr2004

Dato : 13-04-04 23:04

Har du Kazaa eller Grokster installeret. Så er det 99.9% sikkert at det er deres skyld

Godkendelse af svar
Fra : mikkelsmail

Dato : 20-01-06 15:10

Tak for svaret ellebye.