/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
montering af skydeline
Fra : webgun
Vist : 3168 gange
50 point
Dato : 13-04-04 20:26

jeg har købt en 0,31 skydeline til fluestangen.er der nogen som har erfaring med at montere pisset??
evt link til en side hvor de fortæller om montering af skydeline.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-04-04 20:40

Mon ikke du kan få svar her:
http://www.newsgate.dk/dk/dk.fritid.lystfiskeri/

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-04-04 20:45

Eller hvad med denne her:

http://www.fries-rods.dk/lang/dk/flexi_stripper.htm

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 20:49

pallenoc.
jeg har lige kikket på siden.der er ikke rigtig noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 20:51

pallenoc.
og den der pornokurv til linen........så stopper festen!!!!!!

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-04 22:55

Det almindelige er, at skydehovedet er 10 yards langt og afsluttet med et øje. Hvis skydelinen også har et øje, takler du det hele ved at stikke skydehovedets øje igennem skydelinens. Så tager du forenden af skydehovedet og stikker igennem sin egen bagende og trækker alle 9,1 meter igennem. Hvis du har forenden af en klumpline, som du har udnævnt til skydehovede, kan du tråde en nål med forenden af skydelinen, stikke på langs ind i midten af klumpens bagende ca. 15 mm og ud på siden, lægge en besnøring - som er let at låse: Du har jo nålen i endnu. Skal det være meget fint, giver du en tynd gang fleksibel lak, så der ikke kommer for meget vand ind i kernen. Voila! Du har et hoved og en skydeline.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Essoxfly

Dato : 14-04-04 00:22
Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 18:08

Tak for svaret pbp_et.
jeg har fusket det her i weekenden...præcis som du skriver!!!så du får lige 50p.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-04-04 21:47

takker ærbødigst!