/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Snyd eller hvad???
Fra : sofla
Vist : 374 gange
119 point
Dato : 13-04-04 13:42

Hej
Har købt et Mustek DVD-Afspiller surround anlæg via nettet. det bliver oplyst at effekten er 200W RMS.
Ved modtagelsen afprøves anlægget - det er noget rigtig pap og har aldrig været i nærheden af 200W. Mon man har sagt 5* 25W + 75W til subwoffer det er lig 200W ???
Og er det snyd eller hvad ??
Det skal siges at på nettet står der ingen andre tekniske specifikationer end at anlægget er på 200W RMS.
I brugsanvisningen er der heller ingen oplysninger what so ever.!!!!
Anlægget er købt som nyt på auktion via QXL og er købt for 1300,- kr, hvilket vil sige at den oprindelige udsalgspris er opgivet til at være højere.
Hilsen sofla

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 129 point
Dato : 13-04-04 13:52

Det er der intet snyd i.
Det er meget normalt at skriver nogle extrem høje watt-tal - og det kan ikke bruges til så meget alligevel.
Glem alt om watt - Det er det samlede lydbillede du skal bedømme. Effekten som sådan er ikke så vigtig.
Bortset fra det kan watt måles på et utal af måder.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-04-04 13:53

I den sidste ende er udsagnet for så vidt rigtigt, højtalerne trækker 200 W, tænk på hvis hver enkelt højtaler havde været på 200 W, så havde dine sikringer formentlig slet ikke kunne klare effekten.
Om man føler sig snydt, har i den sidste ende noget at gøre med, om man syntes at kvaliteten er i overensstemmelse med prisen.
Men forestil dig en højtaler på 200 W, det er noget af en stor een.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 13:56
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 13-04-04 14:56

Det kan oxo snyde en del hvis der f.eks.
menes 200W (Musik) og ikke (Sinus)...
da "Sinus" er den reelle effekt!

/Cooper

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 16-04-04 08:26

Tak for svaret refi.
Og tak til jer andre.
Følte mig bare lidt snydt, da det ikke stod præciseret som eksempvis total effekt, men bare 200W.
Hvis det havde været præciseret som på den side du foreslog, så havde der ikke været nogen tvivl, vel ??
Nå, men det gjorde det ikke, jeg håber konfirmanden bliver glad alligevel.

God vind
fra
sofla

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 11:40

selv tak