/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Vedr. download
Fra : 2100
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 12-04-04 21:10

Jeg har lavet en formular i et word dokument. Nu vil jeg så gerne havde lagt filen ind på min hjemmeside, så denne kan downloades. Nogen som kan fortælle mig hvordan jeg gør dette. Jeg bruger Frontpage 2000 og FTP til at uploade med.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-04 21:26

Du uploader dokumentet til dit site, og på den side der skal kunne downloades fra opretter du et almindeligt tekstlink der refererer til dokumentet

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 12-04-04 22:04

Better_Performance: Virker ikke lige som jeg vil.
Sådan som jeg ønsker dette er - at man kan downloade en fil fra min site, istedet for at sende den med mail.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-04-04 22:40

Hvis du har uploadet din fil via ftp er der da ikke noget i vejen for at du laver et hyperlink til filen, som kan bruges til download. Er det ikke det Better_Performance skriver?
Hyperlinket skal jo bare være på din hjemmeside hvor du nu ønsker det. Nogle typer filer skal downloades ved at vælge gem destination som, men det kan man jo skrive.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 12-04-04 22:56

BjarneD: Fik det nu til at virke. Men for at gøre det næmmere for den som skal downloade, kan man så ikke få den til med det samme ved at venstre klikke, istædet for at skulle vælge gem destination som. Denne fil er en alm. word fil.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-04-04 23:04

Tekst filer og html filer vil på et standard link altid skulle hentes med højreklikket, men du kunne jo prøve med en zip. Selvfølgelig kan det laves, men den løsning har jeg ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-04 03:20

Svaret er her i form af php kode : http://forums.devshed.com/archive/t-3290

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-04-04 10:08

molokyle: er det denne kode som du mener jeg skal indsætte.
<?php

header('Content-Type: application/octetstream');
header('Content-Disposition: attachment; filename=test.txt');
header('Pragma: public');

print "Hello, world!\r\n";
print "I know how to MAKE people download my text!";

?>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-04 10:42

Som jeg læser det (jeg er ingen ørn til PHP og har ikke en udbyder der tillader SSI) laver man en HTML side med den nævnte kode. Derefter linker man på normal vis :

Kode
<a href="MIN_PHP_SIDE.html">Hent dokument</a>

..fra den HTML side hvor dokumentet 'test.txt' skal kunne hentes fra.

Imidlertid finder jeg BjarneD's løsning med en *.zip fil fyldestgørende (Denne metode benytter jeg selv)
Pak din *.doc/*.txt fil i *.zip format eller lav en selvudpakkende *.exe fil. I sidstnævnte tilfælde er der dog nok mange brugere der værgre sig ved at hente en 'ukendt' *.exe fil !!!

Når du linker til en *.zip vil download vinduet automatisk åbne, når linket venstreklikkes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-04 10:44

Ps. når jeg linker til en *.doc fil på 'normal' vis, åbnes dokumentet for redigering. Jeg ved ikke om det gælder for alle platforme

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 13-04-04 15:26

Tak for svaret Better_Performance.