/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
købe nye fisk
Fra : mullen2003
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 12-04-04 19:46

Hej jeg har lige et spørgsmål...
jeg har tængt på at få et saltvands akvarium til min konfermation... hehe jeg er kun 12... ;)
Her hvor jeg bor er der ingen saltvands butikker i nerheden, så ville jeg spørge om der er nogle der ved hvor lang tid saltvandsfisk kan holde til at være i posen? kan de godt holde i tre timer hvis jeg åbner for posen så de får nyt luft eller hvad?
jeg har ikke rigtig nogle ide hvordan man kan gøre for at de kan være i pose langtid. eller skal jeg ikke gøre noget så de godt kan holde alligevel?
Det gør ikke noget hvis i viser linkk :)

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 60 point
Dato : 12-04-04 20:12

Du kan ringe til den forretning, du har tænkt dig at handle i, og spørge.

De må vide det.

Så vidt jeg ved, er det vist meget vigtigt med temperaturen.

Held & lykke

Hilsen
The1best

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 13-04-04 15:42

har du haft akvarium før?
vil du ikke hellere starte med ferskvands akvarium?
det er nemmere.

Kommentar
Fra : mullen2003

Dato : 13-04-04 16:45

til yellow jeg har haft ferskvands akvarium i et år...

Kommentar
Fra : graph

Dato : 13-04-04 17:41

tænker bare at det er møg dyrt at starte et saltvands akvarie....

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-04-04 21:20

for det føste skal du skifte saltvandet ud en gang om ugen der hjælper ikke bare og støvsuge med det skal man oxo og når du har haft det i ca 1-1½ år gider du ikke det mer og hvis du nu spg om hvorfor det skal skiftes 1 gang i uger så er svaret at det er meget svær at rense og hvis man skal holde en god kvali... skal det skiftes en gang om ugen jeg har haft saltvands akvarie..... i 1 år men jeg solgte mine 12 fisk i siste månet fordi jeg ikke gad gå hele vejen ned på stranden og hente noget vand (120 l ) og min mor og far gad ikke hjælpe mig mer med og hente det og det er alså langt og gå ca ½ km 1 gang om ugen med 120 l saltvand så lad vær med og købt saltvands fisk !!!!!!!!!!! (eller skal du ha en mega dyr pompe til ca 5-7.000 kr og så skal du kun hente det nyt vand en gang i måndet )

Kommentar
Fra : mullen2003

Dato : 13-04-04 21:29

til tronddk og andre!!!! jeg spurgte om hvor lang tid de kunne holde de andre ting har jeg tængt på!!!!????? og hentede du vand på stranden?

Kommentar
Fra : graph

Dato : 14-04-04 09:10

Mullen2003<< folk vil jo bare spare dig for megen ærgelse.... ta rådene til dig... og gør som før foreslået.. ring til en dyrehandel og spørg hvor længe en transport fiskene kan tåle hvis du stadig har lyst til det..... men HUSK folk taler somregel af erfaring..

Graph - Held og lykke med din nye saltvands hobby hvis det er det du vil *SS*

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 14-04-04 13:24

Tak for svaret the1best.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 14-04-04 18:38

>mulle2003

Tak.

Rigtig meget held & lykke med projektet herfra.

Mvh
The1best