/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
flugten ved at lyve....
Fra : victoria9
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 12-04-04 16:56

jeg er en ung pige på 23 år, som gennem hele mit liv har måtte leve op til urimelige krav som jeg altid har sat for mig selv. jeg er vokset op i en kerne familie men har altid kæmpet om opmærksomheden med min ældre bror. Jeg har altid haft tendens til at lyve og pynte på historierne for nogle gange at sætte mig selv i et bedre lys. Løgnene er bare ved at indhente mig, føler ikke at nogen egentlig kender mig. Jeg har lige mødt den dejligste fyr og har desværre allerede løget overfor ham nogle gange. Det er en ond cirkel og faktisk en vane nogle gange sker det uden at jeg tænker først. Jeg har ikke lyst til at midste nogle af dem jeg holder af, og prøver at lade være med så bliver jeg ofte nød til at dække over løgnene. Jeg håber nogle går igennem det samme som jeg... vil så gerne have hjælp.....

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 30 point
Dato : 12-04-04 17:10

> Victoria
Indrøm EEN gang for alle, at du IKKE er intelligent nok til at lyve .. og start så NU med kun at fortælle sandheden !
Fortæl din familie idag
Fortæl din fyr idag
I morgen vil solen skinne, selvom det måske regner i stænger.
ALLE har gennemskuet dig, men vil ikke kommentere dine løgne .. du stikker jo bare en ny usandhed.
Sandhed avler sandhed.
/PG

Kommentar
Fra : victoria9

Dato : 12-04-04 17:15

det er også det jeg har allermest lyst til. Men tror at det bliver svært at tilgive..... HAN som elsker mig finder jo ud af at han nok ikke kender mig. Jeg er emeget flov over mit problem og kan mærke at det slider inde fra

Godkendelse af svar
Fra : victoria9

Dato : 12-04-04 17:17

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 12-04-04 17:24

Kære victoria9
Guild har helt ret - indrøm én gang for alle.....
Men allervigtigst er det nok, at du indrømmer over for dig selv, at det er et stort problem, som efterhånden hæmmer dig i dit samvær med andre.
Du er jo allerede godt på vej ved at spørge om råd hér på Kandu.dk - så forsæt endelig med at tage skridtet.
Hvis du ikke synes at du er parat til at fortælle vidt og bredt om dine tidligere løgne, så start med din nye kæreste - forklar hvorfor du gjorde det, vær ærlig, og jeg er sikker på, at kæresten vil forstå/tilgive.
Når det er prøvet (forhåbentlig med held), kan du gå videre med dine nærmeste.

Håber meget at dette kan være dig en lille hjælp......pøj-pøj

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 13-04-04 14:08

hej victoria
en af grundene til at mange lyver tror jeg er forde de ikke føler man er nok vær som den person man er og lyver man sig beder for at ander skal kunne lig en... men men det hjælper jo ikke du får dårlig samvittighed og kan ikke se dig selv rigtigt i øjnene..
du skal lære at folk må tag dig som du er og at du ikke behøver at lyve for at blive elskede. en sidste ting er at det er meget flot at du satår frem og fortæller om dit problen det er et stort skridt på vejen frem så tror at hvis du arbejder skal du nok komme ud af den onde cirkel du er kommet ind i med at lyve selv over for folk du holder af og elsker og som elsker dig..
held og lykke