/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine
Fra : santiago_cedrun
Vist : 5240 gange
20 point
Dato : 12-04-04 16:03

Min gamle Bosch opvaskemaskine stopper midt i programmet.
Man kan "tvinge" den til at tage vand ved at skrue på indikatoren, når den er i gang, men den vil ikke sprøjte vand rundt i kabinen. Er det pumpen der er noget i vejen med?

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 12-04-04 16:13

1. Hvad er E-nr. på din maskine ( Står på typeskilt rundt ved lugekant/åbning )

1a. Hvor gammel er maskinen ?

2. Kan maskinen tage vand ind ?

3. Kan maskinen varme vandet ?

4. Kan maskinen lukke vand ud ?

5. Spuler maskinen til at begynde med ? ( Kører vaskevingerne rundt ? )

Hvis du kan svare på disse spørgsmål kan vi bedre guide dig i en fejlfinding på din maskine.

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : santiago_cedrun

Dato : 12-04-04 16:17

E-nr er smu5072dk
Maskinen er 6-7 år ca
Den tager ikke vand ind automatisk.
Den varmer fint.
Den kan også lukke vandet ud, men den spuler overhovedet ikke

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 30 point
Dato : 12-04-04 16:25

spørgsmålet er om det kan betale sig og lave den det er jo ikke nogen ny maskine mere jeg vil tro det er programvælgeren der er stået af siden den stopper midt i et program og hvis det er tilfældet så er det ud til højre med den måske ville det være klogest og købe en ny de bruger også meget mindre strøm og vand så der sparer i jo også lidt

Godkendelse af svar
Fra : santiago_cedrun

Dato : 12-04-04 16:27

Tak for svaret smut.

Kommentar
Fra : santiago_cedrun

Dato : 12-04-04 16:28

er du enig, ole brink?

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 12-04-04 16:37

Hej Santiago & Smut !

Nej ! - jeg er overhovedet ikke enig !

En opvaskemaskine der er 7 år gammel er ikke "gammel" !

Faktisk kan man ikke idag købe en lige så god maskine ( Når man tænker på kvaliteten af opvasken )
som man kunne for 7 år siden - og det grunder faktisk i, at der ikke bruges så meget vand etc. som tidligere.

Der ud over er "brug og smid væk" mentaliteten mig meget imod - specielt på så spinkelt et grundlag som
at sige højt for sig selv "Det er nok programværket" - der er faktisk kun fejl i programværket i 3-4 % af
de maskiner der bliver kasseret på dette grundlag.

Når alt dette er sagt og skrevet - Hvad siger du til at fortsætte din fejlfinding lidt endnu Santiago ? - så længe
det kun koster tid, og ikke penge, kunne det jo være lidt interesant at se hvad der fik dig til at kassere din eller garanteret udemærkede maskine ?

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-04-04 17:05

Selvfølgelig kan det betale sig at lave en ellers fin maskine.
Godt link Ole Brink,det ligger i mine faste fra nu af.
Hilsen Keldd (blik og rør)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 19:08

Et lille gæt
Vandhøjde kontrollen er tilstoppet.
Der går en slange fra bunden af maskinen og op til noget det ligner en lille rund tobaksdåse med ledninger på.
Tag slangen af vandhøjdekontrollen og pust i slangen.
Du kan høre om der er fri gennemgang.
SLUK FOR TILGANGSSTRØMMEN til maskinen.
Bare et lille gæt.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-04-04 20:29

Det var et dårligt råd du fik af Smut. Jeg har holdt liv i flere ældre maskiner og har først kasseret når fronten så for træt ud.