/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvad er det for et system ????
Fra : return
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 12-04-04 13:02

hej har set en computer der havde lås bare harddiske der kunne trækkes ud af tårnet
og man kunne så ha me på den ene og xp på den anden , hvad kræves der af bundkortet for at kunne det og hvad hedder den slags pcer ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 13:21

Det kan alle computere.
Det du kan have set er raid system.
Men en HD ramme med skuffe hvor styresystemet kan tages ud bruger jeg.
Jeg har så to skuffer over hinanden og i den ene har jeg lager HD.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-04 13:58

Ok - du skal bruge en skufferamme og to skuffer (kan købes som ramme med skuffe)
Rammen monteres som en CD-rom med datakabel (IDE primary) og strømkabel.
HD lægges i skuffen (sat som master) og monteres med inbygget data/strømkabel.
Sæt skuffen i og lås - start comp normalt med eksisterende HD med ME eller XP.
Sluk comp lås op og sæt skuffe nr. 2 i med en anden HD og lås.
Start comp og indstaller ME/XP Det er det samme som ny installation.
Nu kan du skifte mellem skufferne men kun i >>slukket<< tilstand.
Hvis du har en HD siddende fast som slave inde i comp kan du bruge denne som lager og begge styresystemer kan bruge lageret. Din lager HD kan være FAT 32
Emesen.
Skufferne kan du finde i:
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp >hardware>gå i søg og skriv skuffe>søg>
rul lidt ned harddiske tilbehør.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23541 men de sælges mange andre steder

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-04-04 14:24

Tak for svaret emesen.