/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hund og kat sammen?
Fra : nadinebp
Vist : 266 gange
20 point
Dato : 12-04-04 11:56

Jeg har en hunkat på ca 2 år, hun er meget dejlig og kælen. Hun bruger næsten alt sin tid indendørs. Jeg skal til at have schæferhvalp så hvordan vil hun reagere? Vil hun løbe væk??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 12-04-04 12:00

..Ikke nødvendigvis, men hun vil blive meget fornærmet over at få så ildelugtende et væsen ind i sin nærhed.
En voksen kat vil sikkert betragte en hundehvalp med stor foragt, men giv endelig katten rigelig opmærksomhed og mulighed for at være i fred for hunden ikke mindst når den skal spise og sove.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 12:02

Det er nemmere når rækkefølgen er omvendt.
Men hun kan godt blive sur, når/hvis hun ligesom bliver glemt.
Men det kan sagtens blive godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-04-04 12:13

Du skal passe meget på hvalpen. Den vil gøre katten MEGET bange, og det kan meget nemt resultere i, at katten slår efter hunden. Og den vil enten gå efter næsen eller øjnene. Lad dem ikke være alene sammen de første par uger efter du har fået hvalpen. Så kan du se, hvordan forholdet udvikler sig, om de kan være "alene sammen". Men husk at tage dig meget af katten, især i starten.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : nadinebp

Dato : 12-04-04 14:12

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-04-04 19:25

Held og lykke med "familieforøgelsen"
Hilsen
Bjarne