/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mus har skadet indbo ?
Fra : xircom
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 12-04-04 01:11

Hej Forum,

Hvad gør man over for sit forsikringsselskab, når man har haft skader forvoldt af mus. Jeg aner satdig ikke hvordan de er kommet ind i vores bryggers, men de har uderttet stor skade på mit lidt specielle fiskeudstyr, som stod i et skab. Grunden til jeg ikke har set det før er at mit fiskeri er sason betonet og derfor har stået urørt siden sidste sommer i skabet. Til min store skræk opdage jeg i dag, at jeg har haft mus i det. De har gnavet sige igennem de mest utrolige ting. Nu er det sådan at de forsikringsselskaber er lidt specielle og man derfor skal være meget påpasselig med havd man skriver i sin skadeanmeldelse. Er der nogle faldgrupper jeg skal passe på og skal der nævnes noget specielt i forsikringen før de dækker og dækker de overhovedet skader forvoldt af mus ?

Mvh
Xircom

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 01:25

Jeg tvivler stærkt på de dækker skader forvoldt af mus.

Men du kan da prøve at ringe til et andet selskab end dit eget og høre om en indboforsikring dækker den slags - så er du da forberedt.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 12-04-04 01:55

Ligesom refi, tvivler jeg også på at de dækker, men du har da ret i, at det ofte kan komme an på hvad man skriver og hvordan man udfylder skadesanmeldelsen.
Vær også opmærksom på, at du måske skal/skulle have en tillægsforsikring hvis dit fiskeudstyr er meget "ud over det almindelige".

ALKA skriver om indboforsikring:
"Familiens Basisforsikring omfatter alle de "løse" ejendele og ting, som hører til det normale udstyr i dit hjem. (Alt det, der ville falde ud hvis du kunne løfte huset og vende det på hovedet!) Der kan vælges mellem flere forskellige dækningsstørrelser."

Nu ved jeg ikke hvilket selskab du har, men det kunne måske være en god idé at se lidt på deres hjemmeside før du skriver skadesanmeldelsen.

Dernæst skal du måske også tænke lidt over hvordan musene er kommet ind. Det kunne jo være, at den almindelige husforsikring kunne dække (skadedyr).

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-04-04 07:32

Du skal som der påpeges "GØRE DIT BENARBEJDE GODT". Vær forberedt til fingerspidserne. Nærlæs din police og forsikringsbetingelser GRUNDIGT!...(det får man som regel ikke gjort før skaden er sket). Kontakt FORSIKRINGSOPLYSNINGEN hvis der er noget i betingelserne eller policen du ikke forstår (det er ofte skrevet på en måde så man nærmest skal have læst jura i flere år for at "gennemskue" det som "står mellem linierne").

Hvis det viser sig at du med din nuværende tegning IKKE er dækket ind, så tegn en tillægsforsikring der dækker dit udstyr og anmeld det derefter. Der er jo nok en klausul som siger at du ikke kan får dækket noget i et eller andet tidsrum lige efter tegningen af denne tillægsforsikring så du måske skal "vente" med at anmelde det til senere på året.....det er jo ikke sikkert du "opdager" skaden før din "personlige" fiskesæson starter (til efteråret måske???), så du ikke senere kan blive hængt ud for noget...MEN DET ER HELT OP TIL DIN EGEN SAMVITTIGHED OG MORAL!!!! Forsikringsseldkaberne "gi'r som regel ikke ved dørene når de skal af med penge", men når vi skal betale/skylder dem penge findes "der ingen moral og samvittighed" i deres "forretningsmetoder/opkrævningsregler"!!!

Hele og lykke...eller skal jeg sige "KNÆK OG BRÆK"!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-04-04 11:47

zircom

Nu skriver du ikke hvilket forsikringsselskab du har, men Codan Forsikring dækker ikke
http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/ekspert.nsf/FAnswer?ReadForm&parent=XF47EDCFAA18294DDC1256E1B0077B7B8 , jeg tvivler på at noget forsikringsselskab dækker en sådan skade.

mvh ans

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 12-04-04 20:54

Hej Alle,

Mit forsikringsselskab er Tryg og jeg har alle forsikringer samlet hos dem. Det ser lidt surt ud med de tilbage meldinger jeg har fået indtil nu

Mvh
Xircom