/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp- home edition
Fra : geoing
Vist : 525 gange
300 point
Dato : 11-04-04 22:24

jeg bliver hele tiden afbrudt af følgende meddelelse

""systemet bliver lukket da remote procedure call uventet blev afbrudt"

hvordan løser jeg dette problem ??

Geoing

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 11-04-04 22:33

Har du prøvet at lave en om installation, af XP..
Ved at sætte cden i, og genstarte computeren og lade den boote op på den, trykke på "enter" og bagefter "R" for at reparere windows, så sletter den alle system-filerne og installere dem på ny.
Det kan afhjælpe mange fejl som windows kommer op med.

Det kan ofter også være hurtigere end at bruge en masse tid på at fidne fejlen, og man mister heller ikke nogle afen egne filer på det.

MVH Befan.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-04-04 22:34

Hvor langt kommer du under opstarten?, helt ind i windows eller før du overhovedet er kommet ind?, en del kunne tyde på at du er blevet angrebet af virus, specielt hvis problemet pludselig er opstået, og måden at fjerne virus på, afhænger også om du overhovedet kan komme ind i programmet.

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 11-04-04 23:41

der er ingen virus, da jeg har brugt amitech recovery cd og først slettet alt og siden installeret win xp . men for eks vil jeg installere Norton anti virus igen så kommer meddelelsen . ellers virker win fint både på mail og internettet,
men norton vil den ikke tage ...

geoing

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-04 00:06

Prøv at gå ind på windows update og opdater sikkerhedspatchene!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-04 00:08

Hejsa

Prøv at gå ind på windows update og hent alle de opdateringer der er kommet

Vigtige opdateringer
Xp opdateringer
Driver opdateringer
Hent ligeledes service pack 1-samme sted

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-04-04 00:14

Ret mig hvis jeg tager fejl.
Du har slettet alt på dit drev, via en formatering eller blot slettet ??
Bagefter har du brugt en recovery cd til at genskabe alle data ?
Så lige nu virker din antivirusprogram ikke fordi du ikke kan geninstallere programmet?

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 12-04-04 00:21

Hi Elleby

ja recovery sletter alt på harddisken og reinstallerer win xp etc . Norton scanner først førend installering og der er ingen virus, men live up-date og konfigurering af Norton
starter men forsvinder så igen og når sleve norton skuller være installeret går det ud over mail & Internet, der tager meget lang tid for at åbne , fjerner jeg Norton er alt perfekt, mærkeligt ikke sandt da jeg før jeg brugte recovery kørte med det samme program .

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-04 00:23

Tror blaster og andre grimme orme er kommet til efter din recovery cd!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-04-04 00:41

Det var nok det jeg tænkte, disken bliver ikke formateret, cd-eren genskaber blot data efter en simpel delete funktion.
1. Hvis du kan, skal du afinstallere din norton antivirus, og installere den igen.

2. En god ide var nok via arlets side, at undersøge om du har nogen virus/blaster.

3. Jeg ville vente til sidst med at hente opdateringerne fra win update til sidst, da du derved risikerer at få virus på maskinen under download.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 12-04-04 09:00

Når du installere xp er det da med sp1 ellers får du blaster virus i samme øjeblik du tilslutter dig nettet.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 12-04-04 09:34

hi elleby & hj3.

Ifølge Amitech skulle ingen virus overleve brug af recovery cd. det tager en helvedes tid at bruge dem , så jeg tror de formaterer harddisken, da jeg bliver spurgt om partition etc.

jeg har af og reinstalleret Norton flere gange men med samme resultat. cd løber igennem men når jeg trykker på status eller liveop begynder den og 20 sekunder efter lukker den ned
er der nogen internetsider der kan se om der er virus etc . ?

et mærkeligt fænomen jeg aldrig har haft før.

geoing

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 300 point
Dato : 12-04-04 09:38

Prøv lige denne her først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Bagefter kan du lige køre en onlinescan med panda her

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-04 09:55

Tillæg

Hvis det er norton 2003 du har så prøv at afinstalerer den helt og så geninstalerer den igen

Du kan bruge Nortons utility til at afinstallere med

rnav2003.exe:

ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-04 10:02

Tillæg

Overstående værktøj kan også bruges til

Norton 2002
Norton 2001
Norton 200
Og tidligere versioner.

Men inden du bruger værktøjet,så gå lige om under tilføj/fjern
og fjern norton og liveupdate deromme fra først

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 12-04-04 10:41

Hvis du tager dín pc fra nettet og geninstallerer xp og virus programmert inden du tilslutter nettet skulle det kunne kører da jeg selv har har det problem indtil jeg tog maskinen fra nettet under hele instalationen du skal så bare slå virus scanneren fra mens du henter service pack.
MVH
Maxikurt

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 12-04-04 11:19

Du kan gå ind på nettet på www.virus112.dk, der kan du lave en onlinescanning for virus, og det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 12-04-04 12:53

Tak for svaret briani.

det hjalp, nu er norton installeret og indtil nu er ingen remote procedure call dukket op. det viste sig at der var 4 filer inficeret, nu er den helt klar igen..

jeg forstår ikke hvordan jeg kan blive inficeret da jeg kun har reinstalleret via recovery cd og derefter prøvet norton installation , ganske vist var jeg på e.mail men downloadede ingen mail . men ok tak for hjælpen briani
geoing

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 12-04-04 12:54

ja jerg glemte jo at takke alle andre for hjælpen , hermed tak, desværre kan jeg kun acceptere et svar, så i andre må nøjes med takken .

geoing