/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
fodbold stop
Fra : ukaukaukasen
Vist : 362 gange
20 point
Dato : 11-04-04 20:09

Er det rimeligt får alle os der ikke er født i oktober,november eller december at der er en regel i fodbold der hedder at hvis man er født i oktober,november eller december må man gå på det hold der er under?
jeg er røget på andenholdet på grund af den regel.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 20:18

Der må være noget galt med din træner/klub hvis han/den har forklaret det på den måde........
Hvis du er røget på andetholdet, må det udlukkende være på grund af dine præstationer i fodbold.

Mordex.

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 11-04-04 21:07

Jeg spiller i brøndby. Og i min klub, hvis man er for god til sin egen aldersgruppe. Så kan man komme en aldersgruppe op. Så for mig giver det ingen mening

Ralle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-04 21:19

Du kan ikke spille på et lavere hold/årgang end din alder tillader.
Det er årgangen som tæller og det er 31 December som er skæringsdagen.
Du må spille på en højere hold/årgang end din alder.
På 1. hold spiller dem som er bedst og har trænet mest.
Men der er jo mange hold i Brønby, og mange spillere så det vil hele tiden skifte.
Emesen.

Kommentar
Fra : ukaukaukasen

Dato : 13-04-04 15:30

i har openbart forstået det forkert.
Jeg rykkede ikke ned.
Det var første holds målmanden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 16:03

Dato for om man er for gammel/ung til at spille på en årgang er 31-dec/1-jan
Inden for en årgang er der 1. 2. 3. 4. 5. hold.
Det er ikke din alder som bestemmer hvilket hold du skal spille på.
Men lilleput dækker to årgange og det kan godt være at klubben vælger at lade den yngste årgang være første hold.
Men det kan da godt være jeg ikke har forstået spørgsmålet, og så må du lige forklare det på en anden måde.
Emesen.

Kommentar
Fra : ukaukaukasen

Dato : 16-04-04 15:52

Førsteholds målmanden skulle havde spillet som drengespiller men han hville ik' spille på andenholdet,så han gik ned til vores hold og satte mig på andenholdet
det hvar det jeg mente

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-04 16:37

Som træner er det ikke altid nemt.
Nu kom du på andetholdet som målmand fordi den anden skulle være målmand på førsteholdet.
Men som gammel træner i en anden klub, kan jeg sige dig, at man er noget på den,
når lige pludselig ingen vil være målmand.
Fodbold er sådan indrettet, at alle stiler mod toppen, men der er altså ikke plads til alle på en gang. Talent/træning/præstation giver en plads på toppen.
En dag er det dig som er på toppen.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : ukaukaukasen

Dato : 17-04-04 21:28

Tak for svaret emesen.