/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtvogterne
Fra : stine78
Vist : 3511 gange
50 point
Dato : 11-04-04 12:32

Hej! Jeg har forgæves ledt efter en dansk internetadresse på vægtvogterne.. Er der nogen her, der kender en hjemmeside el. lign.???

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-04-04 12:36

søg under goggle.dk

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-04-04 12:39
Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-04 13:22
Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-04 13:23

Undskyld, det var den samme side, som bibsamies.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 11-04-04 13:32

Man kan også finde siden ad denne vej: www.vaegtvogterne.dk
Den linker så videre til den side, som bibsamie har skrevet.
Forøvrigt en meget god, effektiv og nem måde at tabe sig på uden egentlige forbud.
Har selv tabt ca. 15 kg indtil nu siden uge 48/2003.

Held og lykke med vægttabet.

Peter.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 15-04-04 16:29

Du er sikker på at du ikke mener Vægtkonsulenterne - en udløber af vægtvogterne? Jeg kender mange, som har fulgt deres ideer og tabt rigtig mange kg. Og blevet med ved at være slanke.
http://www.weightconsultants.com/da/

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 15-04-04 18:07

wibbi

hvorfor tror de stine78 skriver vægtvokterne ?? der er nok fordi hun mener vægtvogterne ik.

per

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-04-04 19:17
Kommentar
Fra : HLmor3

Dato : 05-05-04 08:50

hmmm lidt pinligt at spørge - men hvad er forskellen på vægtkonsulenterne og vægtvogterne?

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 05-05-04 17:09

Hos Vægtvogterne er alt mad tilladt, dog skal det betales med points. Hos Vægtkonsulenterne skal ALT maden vejes og mange ting er slet ikke tilladt. Vægtvogternes program er det mest langsigtede, hvor Vægtkonsulenterne er de mest hårde. Jeg valgte Vægtvogterne fordi jeg ikke ville gå ind i noget, jeg ikke kunne holde. Og jeg er ikke særlig seriøs, men har dog indtil nu tabt 17 kg fra uge 48 / 2003. Har været til en del fester og alligevel formået at holde et konstant vægttab på trods af masser af god mad og kaskader af vin og øl. Med hensyn til pointsene er det overhovedet ikke svært at overholde programmet. DET VIRKER.

Held og lykke.

Peter.

Kommentar
Fra : pless75

Dato : 05-05-04 18:08

Vægtvogterne virker. jeg tabte 10% på 12 uger, og fik en nøglering fra dem. De roser og belønner folk der taber sig. dem hvor vægten svinger meget, prøver de at få på rette spor igen.

pless75

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 03-06-04 21:47

Jeg går hos vægtkonsulenterne, og i starten, var det rigitgt rart, med klare regler, og der er utrolig mange gode opskrifter, noget smager Helt forbudt. Jeg bruger stadig mange af opskrifterne, og jeg tabte da også de første 5 kg. hurtigt, selvom jeg snød lidt.
Jeg går stadig der ude, det er blot for at blive vejet, for det er det jeg tror virker.
På den måde, kan man teste sig selv, og sine madvaner og se om vægten stiger.
Man vil når man skal vejes hele tiden, tænke mere på hvad man spiser, og derved få lettere ved at styre sine måltider, og måske finde ud af hvad man tager på af- for det er nemligt forskellige for person til person.
Jeg spiser meget mindre i dag, og jeg har fået meget mere enrgi, men jeg mangler stadig at tabe 10 kg. men jeg tager den med ro, og får arbejdet mig ind i en livstilsomlægning, som JEG kan leve med RESTEN af mit liv, det gælder om at være langsigtet.
JEg har været på mange forskellige kurer og har også, som så mange, tabt mange kg, men de er også hurtigt kommet på, og det er bare så ærgeligt, når man nu har kæmpet så hårdt, og undværet så meget...

Så jeg tror man skal start sin kur op lidt hårdt, og tabe nogle kg.
Så man er i gang, og så kan man gå i gang med at eksperimenter hvad man kan tillade sig, og evt. fortsætte med at skrive ned, så man kan få en fornmelse af hvor det går galt.
Jeg har selv tabt 3 kg sådan, det går langsomt, men når jeg så skejer ud, så tager jeg kun 200-300 gram på, det er rigtigt dejligt. Da jeg fulgte kuren, og når jeg skejede ud, så havde jeg taget 1kg. på, og det er jo helt vildt, at man kan tage så meget på i løbet af en uge.

Så om det hedder vægtvogter eller vægtkonsulenter kan vist lige gyldigt, de handler begge to om kontrol, enten skriver man ned og vejer eller skriver ned og tæller poin.

Jeg håber at du kan bruge mit svar.

Kommentar
Fra : spaekhugger

Dato : 28-07-04 08:33

Frk_Laura du er et klogt menneske - klog af skade - men du har meget ret!! vægtvogterne tællr points - helt latterligt at man kan sige til nogen i et rigtig fælt tilfælde må spise chokolade for fx. 18 point= 120g chokolade. det er OK for det er 18 point?????!!! hvad lærer det dig lige?! ej det holder bare ikke i længden. Vægtkonsulenterne beder folk om at veje maden, dog mange grønsager(hvilket er ok) men at de kan finde på at bilde folk ind at hvis de spiser lever en gang om ugen, jaså trækker huden sig bedre sammen???!! Det er løgn! det er aldrig nogen sinde bevist at lever kan trække huden sammen! En plastikkirurg kan fjerne din overflødige hud.

Vægtkonsulenterne er inde på noget af det rigtige vil jeg indrømme - men at skulle veje sin mad og købe halv-dyre varer specielt til det?? hmm ikke nogen god løsning.
Den bedste løsning er klart at hendvende sig til en diætist og få lavet et kostprogram der er individuelt - for det er det,det drejer sig om, vi er alle forskellige og har forskellige behov, vaner, smagsløg - en diætist er uddannet til at finde løsninger/alternativer til det du ikke så godt må spise når du vil tabe dig, det du kan lide, det der er sundt og det der er billigt. Det er pengene værd at opsøge sådan én.