/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Corvette
Fra : falc
Vist : 457 gange
120 point
Dato : 11-04-04 10:06

Jeg har en amerikansk corvette fra 69.En af baglygterne har funktion som positionslys,bremselys og blinklys.Pæren har to tråde.Når man bremser lyser bremselyset konstant,men når man bruger afviserblink får man bremse lyset til at blinke,hvordan er det lavet?falc.

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 11-04-04 10:52

Ved det ikke helt.. Men det kunne være lavet med et relæ der fjerner stel når den skal blinke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-04 12:01

Hvis du ikke har værkstedsbogen så se efter hvordan andre 60-er biler
har løst den funktion.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-04 13:31

Den slags pærer sad i en del ældre biler. Ved at bruge den samme pære sparede man på lygterne.
Mig bekendt var/er der blot 2 +poler på pærerne. (og naturligvis 2 tråde i pæren)
Problemet er så blot at hvis en springer skal hele pæren skiftes.
Bruges også i nyere biler i forbindelse med parkeringslys.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-04 13:32

Der findes en bog om din Corvette:
http://www.repairmanual.com/catalog/H24040
Det er muligt, at du kan købe den her:
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
Emesen.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 120 point
Dato : 18-04-04 10:40

Jeg tror de flinke fyre, inde på
http://www.club-corvette.dk/forum/viewforum.asp?forumid=1
kan hjælpe dig, med dit spørgsmål!

Gert

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 19-04-04 09:25

Tak for svaret g_h.