/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bibliotek kan ikke findes via Genvej
Fra : ernsta
Vist : 283 gange
50 point
Dato : 11-04-04 01:01

Hej
Jeg prøver at lave en hjemmeside ved hjælp af Composer. I vejledningen står, at man med fordel kan placere en genvej i proceslinjen og derefter tilføje -edit c:\web\testside.htm, således at Composer som standard åbner denne htm-fil.
Selvom jeg taster som anført giver aktivering af genvejen fejl, idet der fremkommer følgende:
Netscape kan ikke finde filen eller biblioteket ved navn /c|/web/testside.htm
Filen's adresse er rigtig, og jeg taster korrekt; alligevel virker det ikke, hvorfor?
Mvh
Ernst Abildtrup

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-04-04 01:36

Det fungerer fint med mozilla 1.6.

Har du prøvet at gøre det direkte fra kommando linien?

Hvilken Netscape bruger du og hvilken Windows?

Kommentar
Fra : ernsta

Dato : 11-04-04 10:48

Hej Bertel
Jeg kender ikke mozilla
Ved heller ikke hvordan jeg gør det fra kommandolinien.
Det er Windows 98.
Da jeg ikke ved hvor jeg skal se Netscape version, kan jeg blot sige, at jeg har downloaded den for 1½ år siden, da jeg fik hæftet "Hjemmesider - lær det selv" af Michael Karbo.
Det der undrer mig er, at der efter bogstavet C er fremkommet en | (slash), som jeg jo ikke har skrevet.
Mvh
Ernst

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-04-04 11:46

Kan ikke hjælpe med den aktuelle problematik, men lidt korrektion til terminologien )
/ = slash
\ = backslash
og
| = pipe

..... men mon ikke den skulle være et : i stedet ???

Kommentar
Fra : ernsta

Dato : 11-04-04 18:36

Hej Myg
Tak for korrektionen.
Selvom jeg flittigt taster : fremkommer der altså en | pipe.
Mvh
Ernst

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-04-04 23:22

Mozilla bliver lavet af de samme som laver netscape, og ligner meget netscape (eller omvendt):
http://www.mozilla.org/

Prøv at starte en kommando prompt:
Start -> Run -> Command

Kør kommandoen:
"c:\whatever path\netscape" -edit "c:\Some Other Path\myfile.html"

Hvis din netscape er 1 1/2 år gammel var det måske en ide at downloade en ny.

Kommentar
Fra : ernsta

Dato : 12-04-04 00:38

Hej Bertel
Jeg har downloaded Netscape 7.0.
Prøvede det samme; men filen kunne stadig ikke findes, dog figurerede der ikke mere en | pipe. Så ændrede jeg filen fra .htm til .html og nu virker det altså bare.
- Tak for hjælpen.
- Nu håber jeg så at kunne finde ud af at afslutte denne seance til din fordel.
Mvh
Ernst

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-04 01:13

whatever.html er ikke det samme som whatever.htm ...

Jeg har ingen idé om hvordan man afslutter et spørgsmål og tildeler point.

Kommentar
Fra : ernsta

Dato : 12-04-04 11:00

Hej Bertel

I nat sendte jeg en mail til KanDu, for at blive klar over afslutningen!
Mvh
Ernst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-04 11:05

klik på accepter ..... over tid og dato ude til hør over den boks du vil give point's til,og så lukker du spørsmålet samtidigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-04 11:08

højre over dato

Godkendelse af svar
Fra : ernsta

Dato : 12-04-04 11:19

Tak for svaret BertelBrander.