/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fjernelse af skive, men stadig samme far~
Fra : chrone
Vist : 1283 gange
20 point
Dato : 11-04-04 00:52

Jeg har fjernet skiven i varioen på min aprilia sonic. Jeg har ikke fjernet den i koblingen endnu. Men scooteren har stadig samme fart som før. Er det fordi at den i koblingen SKAL fjernes før den yder en optimal gearing? Undrer mig bare en hel del.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 00:55

Muligheden kan være at skiven i koblingen (hvis der er nogen) skal fjernes, og der er sikkert også et blindrør på udstødningen. Så vil farten ændre sig betydeligt.

Mordex.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 11-04-04 06:16

Hey du kan prøve den side her http://www.scootergalleri.dk/html/for_messages-search.aspDer. Her kan du nok finde nogle gode tips
Mvh o_k

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 11-04-04 09:37

ups prøv det her http://www.scootergalleri.dk og søg på aprilia sonic. Men Mordex har ret hvis du ikke har lavet noget ved din udstødning, så hjælper det ikke ret meget at fjerne skiven i varioen. Der kan også værer en plade i insugning der skal fjernes (så hjælper det nok på farten 75-80 km/t)
God påske

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:45

Du SKAL ordne din udstødning før der sker noget og har du fjernet skiven som sidder inde bag koblingen?? du skal afmonteren koblingen med en luftnøgle for at komme til.

Kommentar
Fra : chrone

Dato : 11-04-04 11:07

Jeg har IKKE fjernet skiven i koblingen. Har KUN fjernet den i varioen. Men den har stadig samme fart som en lovlig knallert. Er det fordi den i koblingen SKAL fjernes før den giver ekstra fart eller hvad?

Accepteret svar
Fra : 8x140844

Modtaget 20 point
Dato : 11-04-04 11:11

Ja det skal den....jeg har selv gjort det på en sonic før og det er det der skal til, og så skal du have ordnet det lille problem med blendrøret i udstødningen hvis du har det.

Godkendelse af svar
Fra : chrone

Dato : 11-04-04 11:14

Tak for svaret 8x140844. 20 point til dig

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 11:18

så lidt chrone

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 02-05-04 12:03

Du skal afmontere Skiverne/ringene både i vario og i kobling... Og så synes jeg, at du skal vente med at bestille en anden udstødning uden blindrør, til du mærker hvor lækkert den kører uden ringene i. Motoren lyder meget bedre, og kører mere jævnt. Den spinder som en mis
Vi gjorde det i går på min kammerats aprilia sonic GP 2003, og den rendte 70-75 km/t da vi pillede ringene, og det er det eneste der er gjort ved den.

-Men husk at pil de rigtige ringe, for ellers kan jeg godt forstå, at du kun kører 40