/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
T68i som modem
Fra : beje
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 10-04-04 21:15

Hej!

Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg bruger min t68i som modem til min bærbare pc vha. infrarød port?

Det er en gammel computer som kører på Win98, men den har et ikon i proceslinjen hvor jeg kan slå infrarød til, men den kan ikke finde mobilen selvom infrarød også er slået til der...

Kan jeg bruge et almindeligt TDC NetBasis abonnement? Og skal jeg sætte den forbindelse op som hvis jeg brugte et alm. modem? Pt. er der ikke installeret nogen som helst forbindelse på computeren, så jeg har på fornemmelsen at jeg springer nogle trin over - men hvad det lige er ved jeg ikke rigtig... men det må være noget med hvordan den ved hvad nummer den skal ringe op til osv.?

Der er ikke USB på min pc - men jeg har set at man kan købe et serielt datakabel (RS232 A/T/P) til telefonen - ville det være bedre at bruge?

Håber der er nogen "derude" som kan hjælpe - på en forholdsvis udpenslet måde

Beje

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-04-04 00:34

Om du kan bruge din mobil med infrarød kan jeg ikke sige, men u´nder alle omstændigheder skal du have et andet abonnement.
Der er dog mulihed at du kan tilslutte en gprs-modul på din bærbar, og så kan du bruge sim-kortet i modulet. Det koster ca. 300 kr. om året i abónnement, men hastigheden er nede på omkring 6 kb, så det er bestemt ikke nogen hurtig hastighed.

Så jeg vil umiddelbart råde dig til den sidste løsning hvor du både får en hurtigere hastighed, samt at du kan bruge det abonnement du måske allerede har ved et modem til den stationære pc.

Fordelen ved gprs-modulet er dog, at du er uafhængig af telefonstik så du evt. kunne bruge din bærbar også i udlandet.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-06-04 21:52

det er meget svært

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-06-04 11:53

nok mere umuligt.