/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Den er helt gal...
Fra : CiaoStyrer
Vist : 549 gange
200 point
Dato : 10-04-04 18:42

Hvad fejler min computer.? Efter at have fomateret mit c drev og installeret windows xp ind igen, startede jeg med at installere msn mesenger 6.1 ind og så sad jeg og skrev lidt med mine venner.. så vil jeg til at installere nogle drivere jeg startede med at sætte driver cd til mit grafik kort i, men da' autorun kom frem kom den frem med en medellelse om at min computer vil genstarte om 60 sek, det gjorde den så.. så prøvede jeg igen og fik installeret min driver ind.. så installerede jeg driveren til bundkortet og lydkortet, og installerede de opdaterede drivere ind.. Nu lukker den mit adskillelige programmer ned efter 30 sek, hver gang jeg går ind i dem, det drejer sig om bl.a. firewall, msconfig og en selvudpakkende fil.. og mit internet virker heller ik.. Før jeg begyndte virkede alt perfekt.. Nogle der har et foreslag til hvad det kan være..??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-04-04 18:46

Prøv at gå ind på windows update! Hvis du har fået blaster ormen vil der være et removal værktøj der! Men kun hvis du har ormen!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-04-04 18:46

Hvis du har hentet sp1-pakken online fra microsoft er der stor risiko for, at du har fået virus på computeren.

Om lidt myldrer det frem med hvordan du kan fjerne den.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-04-04 18:50

I øvrigt huserer der nu virus/orme der netop angriber gennem messenger.

Opdater dit antivirusprogram nu, hvis du kan, og kør en scanning, eller brug en onlinescanning.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-04-04 18:51

Du kan evt. prøve herigennem.

http://www.arlet.dk/index.htm?/pakke.htm

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 10-04-04 18:55

Mit virus program går ned så snart jeg åbner det.. snøft..

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 10-04-04 18:55

jeg har ikke opdateret windows, mit internet virker ik..

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 10-04-04 19:45

Hvis du ikke har opdateret Windows, har du højst sandsynligt fået Blaster. Først åbner du kør og skriver shutdown.exe -a. Det skulle forhindre at Windows lukker ned.

Derefter går du herind http://www.virus112.com/index.php?page=w32blasterworm og henter et removal tool til at fjerne ormen.

Når det er gjort, opdaterer du Windows via Windows update for at forhindre at få den igen.

Accepteret svar
Fra : 8x140844

Modtaget 200 point
Dato : 10-04-04 20:09

Du kan bare gå ned i kør-menuen og skrive følgende: shutdown -a
herefter installerer du et blaster-filter du man få det af mig over messenger. danhauge@12move.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-04-04 21:55

Du kan downloade et blaster remover her. Den kan du overføre til en diskette som du så kan bruge på den anden computer! http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-04-04 09:51

Jeg har prøvet moneypenny's program, men den sagde at den ikke fandt nogle viruser... jeg tror jeg prøver at slette alt på c: igen...

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 10:04

nej lad være med det.....prøv dog det filer som jeg kan sende dig.....du skal blot installere det og derefter genstarte din computer

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 10:05

Du spilder bare din tid med at geninstallere hele tiden.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-04-04 17:51

Jeg har geninstalleret, det tog kun en time.. nu kører den perfekt jeg startede med at installere mit antivirus denne gang..

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-04-04 17:52

Tak for svaret 8x140844.. en skal jo ha' dem.. ..