/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hakken under acceleration
Fra : blue_iz
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 10-04-04 18:00

Min Mazda 323 1,5 fra 1997 er begyndt at "hakke" lidt, når man accelererer. Den tager ikke rigtig fat, når man giver gas. Jeg foretog en motorvask i går og problemet er først opstået efter dette. Efter ca. 10 km forsvinder problemet og bilen kører normalt.

Har I nogen idéer?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-04 18:10

Der er nok stadig lidt vand og fugt i systemet, så mon ikke det forsvinder af sig selv efter et par dage.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-04 18:15

Hvis du har mulighed for at bruge trykluft så blæs alle ledninger tørre samt tændspole mm.Ellers tag en tør klud og tør det hele af med den
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-04 18:18

Grunden til det hjalp efter 10 km kørsel er jo at det hele er blevet varmt og tørt
God Påske Sune

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 10-04-04 18:30

Der er nok tale om fugt et eller andet sted, men det skete både, da jeg kørte i går og altså igen i dag. Jeg havde forventet, at det var væk i dag, efter at det var blevet blæst igennem i går...

Jeg venter lige et par dage og ser, om det ikke forsvinder af sig selv.

God påske til jer også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 18:34

Det skal nok forsvinde - årsagen er jo indlysende.

Stil dyret i det pragtfulde solksin med hjælmen åben - det hjælper altsammen.

Fortsat God Påske

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-04 19:10

Prøv lige at tage dit strømfordeler dæksel af og se om der ser pænt og rent ud.

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 10-04-04 20:16

Som regl vil det være fordi din tændspole er våd/fugtig.....du skal bare tøre den efter og eftergå div. ledninger.

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-04-04 01:13

Du skal tage dine tændrørs hætter op og tøre dem. Det er der fugeten er.

Godkendelse af svar
Fra : blue_iz

Dato : 15-04-04 00:23

Tak for svaret refi - problemet forsvandt efter et par dage...

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 15-04-04 00:25

Og tak til jer andre også - jeres svar havde formentlig også løst problemet, men refi var hurtigst på aftrækkeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 00:28

selv tak