/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus
Fra : manollo
Vist : 344 gange
200 point
Dato : 09-04-04 16:09

Hej, er der nogen der ved om dette er en virus da jeg har modt. e-mail fra mine venner ang. denne, de påstår at der er en virus i deres adressekartotek og at den vil vil ligge stille i 14 dage, hvorefter den vil ødelægge pc,en.
De kalder viraen: jdbgm, eller jdbg.exe, jeg vil være meget taknemmelig for et hurtigt svar.
ps. de siger at den har et "bamseikon".
Påforhånd tak
Manollo

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 09-04-04 16:13

slet den omg. det lyder son netsky

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 09-04-04 16:14

Dine venner laver sikkert grin med dig.
Fordi de har virus i deres komputere er den mail de sender ud ikke viryusinficeret.
Bare husk at slette alle mails du ikke ved hvor er fra og lad være med at åbne vedhæftede filer du ikke kender.
Ellers gå en tur på www.spywarefri.dk - så kan du se om der er en virus i din komputer.
Bare kør en onlinescan.

Godkendelse af svar
Fra : manollo

Dato : 09-04-04 16:23

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 09-04-04 16:23

Det er en hoax = falsk virusadvarsel. Jdbgm.exe er en windows systemfil og må ikke slettet.

Prøv at se her: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1543⦄

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 16:28

selv tak - ingen grund til panik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-04 16:31

Moneypenny har ret! Det er forøvrigt en gammel hoax!